معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ایلام علت افزایش طلاق را در سال های اخیر نقش کمرنگ خانواده ها در انتخاب همسر دانست.
کد خبر: ۲۴۵۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۱ 14 June 2016
معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ایلام علت افزایش طلاق را در سال های اخیر نقش کمرنگ خانواده ها در انتخاب همسر دانست.


به گزارش تابناک ایلام
؛مجید کاکی روز سه شنبه در نشست وقایع حیاتی این شهرستان اظهار کرد: این موضوع یک آهنگ خطر برای رشد جمعیت را بدنبال دارد و باید در این زمینه فرهنگ سازی های لازم به عمل آید و خانواده ها به داشتن فرزند بیشتر تشویق شوند.


وی سپس یکی از راه های توسعه هر کشور را داشتن آمار دقیق از وقایع حیاتی چهار گانه دانست و افزود: برای توسعه کشور باید آمار دقیقی از چهار واقعه ولادت، فوت، ازدواج و طلاق داشته باشیم.

کاکی تاکید کرد: آنچه امروز در جامعه ما وضعیت نگران کننده ای دارد کاهش ازدواج و افزایش طلاق حتی در مناطق روستایی است این در حالیست که انتظار داریم در روستاها با توجه به تعصبات قومی و فرهنگ سنتی و شناخت افراد نسبت به یکدیگر طلاق کمتری صورت گیرد ولی واقعیت این نیست.

وی یادآور شد: در سال های 93 و 94 در بحث طلاق شهری و روستایی این شهرستان افزایش داشتیم که باید این موضوع با جدیت در کارگروه های ازدواج و طلاق مطرح و راه حل مناسبی برای این مشکل اندیشیده شود.

کاکی علت افزایش طلاق را در سال های اخیر نقش کمرنگ خانواده ها در انتخاب همسر دانست و گفت: با پیشرفت وسایل ارتباط جمعی و رونق فضای مجازی بیشتر جوانان در انتخاب همسر بدون مشورت و دور از چشم خانواده عمل می کنند و بعد از مدتی (بین یک تا سه سال) بدلایل متعدد زندگی آنها از هم پاشیده می شود.

وی اضافه کرد: برای حل این مشکل باید از طریق رسانه ها، دستگاه های متولی و همه افرادی که در سرنوشت کشور سهیم هستند برای فرهنگ سازی کمک گرفت.

معاون فرماندار ایلام با اشاره به آغاز فرآیند صدور کارت هوشمند ملی افزود: اطلاع رسانی در این ارتباط از طریق دفاتر پستی و ثبت احوال همچنین رسانه ها صورت می گیرد.

به گفته وی، البته می توان با نصب بنر در سطح شهر مردم را مطلع کرد تا نسبت به ثبت نام از طریق اماکن تعیین شده اقدام کنند.

کاکی از افتتاح دفتر ثبت احوال در بخش چوار نیز خبر داد و آن را یک قدم خوب برای توسعه روند خدمات رسانی ثبت احوال در این بخش و روستاهای اطراف دانست.

رئیس ثبت احوال شهرستان ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: در 2 ماهه نخست سال جاری 653 واقعه ولادت در ایلام رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 708 مورد، 8/8 درصد کاهش داشته است.

منوچهر محمدی افزود: طبق آمار و اسناد وفات تنظیمی در 2 ماه ابتدایی سال جاری 160 مورد بوده در حالیکه در مدت مشابه سال گذشته 169 فوتی ثبت شده داشتیم که این بیانگر کاهش سه و نیم درصدی واقعه فوت در این شهرستان است.

وی یادآور شد: ازدواج های ثبت شده سال 94 در 2 ماهه اول 463 واقعه و در سال جاری 422 واقعه بود که 9 درصد کاهش نشان می دهد و طلاق های ثبت شده در سال 94 در بخش شهری و روستایی 83 واقعه و امسال 78 واقعه که شش درصد کاهش داشته است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار