کد خبر: ۲۴۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۸ 15 June 2016
به گزارش ایرنا سردار حسین رحیمی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران میزان کشفیات مواد مخدر سیستان و بلوچستان را در سالهای 92، 93، 94 به ترتیب حدود 30 ، 40 و 80 تن ذکر کرد و افزود: با اشراف اطلاعاتی ایجاد شده در استان کشفیات موادمخدر از رشد قابل توجه ای برخودار است.
وی رشد کشفیات امسال را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد عنوان کرد.
وی تصریح کرد: همچنین در این مدت دستگیری قاچاقچیان مواد مخدر 11 درصد، کشف خودرو قاچاقچیان 41 درصد، کشف سلاح از سوداگران مرگ 31 درصد، دستگیری اشرار 133 درصد، کشف آدم ربایی 25 درصد، دستگیری سارقان 11 درصد، کشف سیگارت 112 درصد و جیب بری 109 درصد افزایش و حدود 90 درصد سرقت و جرائم استان تاکنون کشف شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین در این مدت شاهد کاهش 13 درصد وقوع جرم در استان بوده ایم.
وی با اشاره به افزایش کشف 31 درصدی سرقت اتومبیل در سیستان و بلوچستان گفت: در این مدت 210 دستگاه خودرو از سارقان کشف شد.
سردار رحیمی تاکید کرد: قاچاق کالا با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب و نامگذاری امسال با جدیت تمام در دستور کار این نهاد قرار دارد به طوری که با اولویت قرار دادن مبارزه با قاچاق کالا تاکنون دهها باند قاچاق کالا در استان منهدم شده است
وی افزود: در این راستا کشف سوخت قاچاق نیز بسیار مورد تاکید است به طوری که کشفیات این بخش نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 10 درصدی از بیش از یک میلیون و 677 هزار لیتر به بیش از یک میلیون و 838 هزار لیتر رسیده است.
وی با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر کلاهبرداری میلیاردی یک نفر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون هیچ گونه شکایتی در این زمینه نه به مراجع قضایی و نه مراجع انتظامی ارائه نشده است پس این مراجع قطعا نمی توانند این موضوع را تا مردم شکایت نکنند در دستور کار قرار دهند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان افزود: مردم و مالباخته های استان می توانند هرگونه شکایتی در این زمینه را به مراجع قضایی و انتظامی ارائه دهند تا با تشکیل پرونده با قدرت و قوت موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.
وی با اشاره به ماجرای این کلاهبرداری گفت: بر اساس شنیده ها و اخبار منتشر شده در فضای مجازی، فردی به نام میر محمدی به سبب ارتباط با مردم و برخی معتمدان محلی از یک سال پیش در زمینه فروش خودرو و پرداخت سود در شهرهای جنوبی سیستان و بلوچستان با ارتباط و حمایت برخی افراد و وساطت برخی از اهالی اقدام به جمع آوری پول و تحویل خودرو یا سود کلان می کرده است.
وی افزود: این فرد برخلاف برخی شایعات هیچ ارتباطی با دستگاه های دولتی و نهادها نداشته است.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو با اشاره به برخی شایعات مبنی بر افزایش میزان وقوع جرم در برخی شهرستان های سیستان و بلوچستان گفت: میزان وقوع جرم در شهرستان های چابهار، ایرانشهر و زاهدان از ابتدای امسال تاکنون به ترتیب حدود 30 تا 40 ، 60 و 40 درصد کاهش داشته است که این امر نشان از اقتدار و اشرافیت اطلاعاتی پلیس در همه زمینه ها دارد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نگاه پلیس در استان نگاه اطلاعاتی عملیاتی در همه بخش ها است.
وی افزود: کشف و کاهش جرائم و برخورد با قاچاق از جمله مهمترین استراتژی پلیس سیستان و بلوچستان است.
وی با اشاره به برنامه های عمرانی انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته با وجود همه مشکلات مالی 191 طرح عمرانی پلیس در استان افتتاح و در قالب نهضت عمرانی برای 54 پاسگاه دیوار و حفاظ کشیده شد.
وی تصریح کرد: تمام پاسگاه های سیستان و بلوچستان از حیث پدافند در سطح قابل قبول است و تلاش بر این است که کلانتری های استان با حرکت به سمت جامعه و مردم محوری در مسیر بهبود خدمات هم از نظر رفتار، فرایند کار، حل مشکل و کشف جرم گام بردارند.
وی با اشاره به اقدامات پلیس در ماه مبارک رمضان گفت: تمامی نیروهای انتظامی و امنیتی استان همانند سالهای گذشته با اقتدار و قوت حضوری فعال در شبهای قدر، راهپیمایی روز قدس و روز عید فطر خواهند داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار