شهردار منطقه ١٨ با تاكيد بر اينكه تمامي فعاليت های غيرمجاز معادن شن و ماسه در منطقه ١٨ تعطيل شده است، گفت: از هفته آينده طرح عمران و توسعه (تاكا) با مشاركت مالكان در حاشيه رودخانه كن آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 18 June 2016
مصطفي سليمي صبح امروز در نشست خبري با اصحاب رسانه با تاكيد بر اينكه با پيگيري هاي قضايي تمامي فعاليت هاي غيرمجاز در معادن شن و ماسه تعطيل شد، تصريح كرد: طرح عمران و توسعه بستر رودخانه كن به مساحت ٤٥٠ هكتار به عنوان قطب بزرگ فرهنگي ورزشي تفريحي به اجرا درمي آيد. 

وي با اشاره به اينكه برداشت معادن شن و ماسه تا عمق ١٣٨ متر پيشروي داشته كه در صورت ادامه فعاليت ، فجايع زيست محيطي زيادي را در فاصله بستر رودخانه رقم مي زد، تصریح کرد: ايمن سازي حاشيه رودخانه كن و معادن شن وماسه در دست اقدام است.

وي در ادامه با بيان اينكه ساخت و ساز غير مجاز، تخريب باغات و برداشت از فضاي سبز از ديگر مخاطرات منطقه ١٨ است،تاکید كرد: بطور حتم اجازه نمي دهيم كمربند سبز منطقه با كوتاهي و تعدي از بين برود.

شهردار منطقه ١٨ ادامه داد: منطقه تقي اباد به عنوان  يك نقطه غير بهداشتي درخصوص زباله های خشك از ديگر مشكلات منطقه است كه با توجه به مصوبه شوراي شهر مبني بر ايجاد شهرك بازيافت ، اكنون اين مهم در دستور كار قرار گرفته است. 

سليمي از دستفروشي و سد معبر به عنوان ديگر چالش هاي منطقه ١٨ ياد كرد و گفت: با توجه به اينكه ٢٥ درصد مساحت منطقه به معابر و بزرگراه هاي ورودي و خروجي جنوب غرب اختصاص دارد، شاهد معضل دستفروشي در اين معابر هستيم كه به صورت چرخ دستي فعاليت مي كنند. لذا ساماندهي اين مشکل نيز در دستور كار است. 

وي به مشكلات بازارآهن در منطقه ١٨ اشاره و بیان كرد: آهن فروشان در گذشته به سه نقطه از اين منطقه منتقل شدند ، اما مشكلات زيادي را به بار آورده اند. به عنوان مثال خريد و فروش و تخليه بار اهن در سطح معابر اين مناطق صورت مي گيرد به طوري كه بعضا تا ارتفاع يك درخت  در عرض خيابان آهن تخليه مي كنند و خريد و فروش مي كنند.

به گفته سليمي ، پاكسازي بخشي از بازار آهن آغاز شده است.

وي در ادامه از راه اندازي بي.ار.تي جنوب غرب تهران خبر داد و گفت: تمامي عمليات عمراني و ساخت مسير بي. ار.تي به اتمام رسيده و پس از ماه مبارك رمضان ، ادامه بي ار تي خط ١٠ به جنوب غرب تهران از پاسگاه نعمت آباد تا سيمون بلوار به بهره برداري خواهد رسيد.

سليمي در خصوص ساماندهي و تعيين تكليف فضاي راه اهن تهران تبريز نیز گفت: شهرداري منطقه ١٨ آمادگي دارد كه هر طرحي كه شركت راه اهن ارايه كند پس از بررسي اجرا کند، اما چون منطقه با مشكلات خاصي روبروست نمي توان هر طرحي را اجرایی کرد. به طور مثال مراكز تجاري  را در آنجا اجرا كرد، ضمن انكه هرچقدر سامان دهي اين منطقه ديرتر آغاز شود تنها شهروندان هستند كه متضرر مي شوند!
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار