عضو شورای شهر کرج:
عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه این کلانشهر با جمعیت بیش از دو میلیون نفر یک کارخانه بازیافت زباله ندارد.
کد خبر: ۲۴۷۶۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 18 June 2016
مریم قهرمانی امروز اظهار داشت: شهرستان کرج از نظر رشد جمعیتی با دیگر مناطق کشور تفاوت بسیار زیادی دارد و شرایطی را تجربه می‌کند که هیچ یک از شهرها و حتی کلانشهرهای ما با آن روبه‌رو نیستند.
وی افزود: به دلایل مختلف از جمله نزدیکی به تهران و پایتخت، کرج بیشترین حجم جذب مهاجر را از استان‌های مختلف کشور تحمل می‌کند و در حال حاضر از تمام 31 استان کشور، افراد و خانواده‌های بسیاری در کرج ساکن هستند.
عضو شورای شهر کرج تصریح کرد: افزایش جمعیت در هر منطقه‌ای به ویژه اگر غیر اصولی بوده و کنترل شده نباشد، آسیب‌های بسیاری را به همراه دارد که یکی از این آسیب‌ها مربوط به کمبود امکانات و زیرساخت‌ها است.
قهرمانی گفت: یکی از این مسائل مربوط به تولید، جمع‌آوری، معدوم‌سازی و بازیافت زباله است که در این حوزه کلانشهر کرج با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می‌کند.
وی افزود: کلانشهر دو میلیون نفری کرج در روز هزاران تن زباله تولید می‌کند که متاسفانه برنامه‌ای هم برای بازیافت و بازگردادن بخشی از این زباله‌ها به چرخه مصرف نداریم.
عضو شورای شهر کرج بیان داشت: این در حالی است که با سرمایه‌گذاری و احداث کارخانه بازیافت زباله از یک سو مانع از هدر رفتن سرمایه‌های کشور و مردم می‌شویم و از یک سو می‌توانیم درآمد پایداری را برای کلانشهر کرج ایجاد کنیم.
قهرمانی گفت: ضمن اینکه بازیافت زباله مانع از افزایش آلودگی محیط زیست می‌شود، بنابراین باید برنامه‌ریزی علمی و جدی در این حوزه داشته باشیم.
وی ادامه داد: البته امکانات و اعتبارات دولتی در شرایط فعلی نمی‌تواند جوابگوی احداث یک کارخانه بازیافت زباله باشد، به همین دلیل نیاز است که بخش خصوصی وارد میدان شده و مدیریت شهری را در این حوزه یاری کند.
نائب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر کرج اظهار داشت: در حال حاضر برخی از کلانشهرها از جمله تهران و مشهد با بهره‌مندی از ظرفیت و توان بخش خصوصی اقدام به احداث کارخانه بازیافت زباله کرده‌اند و همین طرح را می‌توانیم در کلانشهر کرج اجرا کرده و خدمتی پایدار به مردم ارائه کنیم.
قهرمانی در پایان گفت: به طور قطع مدیریت شهری در مرکز استان البرز از بخش خصوصی علاقه‌مند به ورود به این عرصه حمایت ویژه‌ای خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار