سلامت روان یعنی حداکثر رضایت واثر بخشی که هر فر د در رفتارهای فردی واجتماعی خود دارد و این امر با روزه داری می تواند تقویت شود.
کد خبر: ۲۵۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 28 June 2016
سلامت روان یعنی حداکثر رضایت واثر بخشی که هر فر د در رفتارهای فردی واجتماعی خود دارد و این امر با روزه داری می تواند تقویت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک روانشناس گفت: چناچه فردی در مورد خودش ودیگران وزندگی واحساسات خود سالم ونگاه مثبت داشته باشد می توان گفت از سلامت روان برخوردار است .


دکتر سماوات با بیان اینکه  سلامت روان سه بخش را در برمی گیرد افزود: اولین بخش به خود فرد مربوط است که شامل مسلط بودن برهیجانات آگاهی یافتن از ضعف ها و راضی بودن از خود است ،وبخش دوم به دیگران مربوط است که شامل گرایش وعلاقه مندی به دوستی ها صمیمی وطولانی است.

وی با بیان اینکه بخش سوم بازخورد هایی هستند که نسبت به زندگی داریم شامل توانایی ها ،تصمیم گیری ها؛مسولیت پذیریوعلاقه مندی فرد وذوق خوب کار کردن است اظهار داشت: برخی تغییرات مانند روزه داری بر سلامت و بیا رفتارهای روانی ما تاثیر می گذارد.

سماوات با اشاره به آثار روز ه داری برسلامت روان افزود:کسی که روزه می گیرد علاوه برنزدیکی به خداوند تمرینی مبنی برمهار کردن تکانه های درونی خود دارد ومی تواند خود را کنترل کند.

وی ادامه داد: فردی که در طول سال یازده ماه عادت به خوردن وآشامیدن داشته با روزه داری انعطاف را تمرین می کند.

همچنین با بیان اینکه روزه گرفتن می تواند آستانه تحمل افراد بالا ببرد وبه نوعی تمرین صبر است.

سماوات تصریح کرد ::یکی دیگر از حسن های روزه داری ارتقای اعتماد به نفس است.

وی خاطر نشان کرد:روزه داری علاوه برتمرین جسمی وسلامت جسمی،خودباوری ، اعتمادبه نفس واحساس کفایت وشایستگی منجر می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار