رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جهاد کبیر به معنای عدم تبعیت از دشمنان است، گفت: شرایط و اقتضائات سیاسی و اقتصادی به گونه‌ای است که تنها با جهاد کبیر می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.
کد خبر: ۲۵۳۹۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 01 July 2016
رییس عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جهاد کبیر به معنای عدم تبعیت از دشمنان است، گفت: شرایط و اقتضائات سیاسی و اقتصادی به گونه‌ای است که تنها با جهاد کبیر می‌توان توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد.

به گزارش تابناک تبریز، منطقه آذربایجان‌شرقی، "حجت الاسلام آل هاشم" در جمع راهپیمایی کنندگان روز جهانی قدس در تبریز با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص نفوذ دشمنان انقلاب و نظام اسلامی اظهار کرد: ایشان جهاد کبیر را تنها راه مقابله با نفوذ همه جانبه دشمنان انقلاب عنوان کردند، دشمن پس از مذاکرات هسته‌ای و برجام همچنان به دنبال تضعیف و براندازی نظام اسلامی است و این هدف را از طریق نفوذ سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ...  در کشور دنبال می‌کند.

وی ادامه داد: تنها راه دفع شر سلطه گران و جلوگیری از نفوذ دشمن، اقتدار، ایستادگی و مقاومت است.

آل هاشم با اشاره به الزامات ایستادگی در برابر دشمن تاکید کرد: وحدت و انسجام ملی، استقرار و تقویت نیروهای مسلح، مانوس شدن با قرآن و گسترش فرهنگ قرآنی در کشور، مبارزه هوشمندانه، تمرکز بر تحرکات دشمنان، انقلابی بودن، موضع گیری صحیح، توجه ویژه به جوانان کشور، رعایت الزامات اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری، پیشرفت علمی جوانان کشور، تداوم راه امام خمینی(ره) و تداوم راه شهدا الزامات ایستادگی در برابر نفوذ دشمنان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: زنده نگه داشتن مسئله فلسطین و تنبیه و محکومیت دولت‌های مرتجع عربی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که لزوم حضور در راهپیمایی این روز را آشکار می کند.

وی با بیان اینکه به گفته امام(ره) روز جهانی قدس روز جدایی بین حق و باطل است، تاکید کرد: امروز منطقه و جهان اسلام دوران بسیار حساس و سرنوشت‌سازی را سپری می‌کند.

آل هاشم افزود: برخی از دولت‌های عربی که ادعای رهبری جهان اسلام را دارند امروز اقدام به مقابله با امواج بیداری اسلامی در منطقه کرده‌ و دست به اقداماتی زده‌اند که در راستای سیاست‌های رژیم غاصب صهیونیستی است.

وی ادامه داد: سران برخی از کشورهای عربی از بیداری اسلامی شدیدا هراسانند و برای حفظ نظام وابسته خود با دشمنان اسلام متحد شده و به جنگ‌های نیابتی روی آورده‌اند.

وی تهاجم بی رحمانه عربستان به یمن را نمونه‌ای از این جنگ‌های نیابتی دانست و تاکید کرد: حمله به مردم مظلوم یمن و عراق و حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی از جمله اقدامات ضد اسلامی این دولت‌های وابسته است.

آل هاشم گفت: رژیم آل سعود در دهه‌های اخیر در خدمت غرب و در راستای اجرای سیاست‌های آمریکا و اسرائیل گام برداشته است.

وی با اشاره به سرنوشت شوم رژیم صهیونیستی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری 25 سال دیگر نامی از اسرائیل در جهان بایی نخواهد ماند.

وی در پایان با اشاره به حمایت استکبار جهانی از گروه های تروریستی خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با حمایت از گروه‌های تکفیری و تروریستی تلاش می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند؛ بنابراین وظیفه مسلمانان است تا از مردم مظلوم سوریه و عراق و فلسطین حمایت کنند./ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار