معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان:
تابناک: معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: کاهش سرانه تولید پسماند به نسبت به سال ۹۳ به میزان ۵ درصد از اهداف پیشنهادی برای اصفهان ۱۴۰۰ است.
کد خبر: ۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰ 03 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، محسن رنجبر در آئین بهره‌برداری از طرح‌های سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه 22 میلیارد تومان هزینه طرح‌های مورد بهره‌برداری قرار گرفته است، اظهار داشت: باید به توسعه پایدار به عنوان پارادایم فکری برای اداره شهرها توجه شود که ما باید بر اساس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، این توسعه را مد نظر قرار داده تا در کنار مباحث مادی به موضوعات معنوی هم توجه داشته باشیم.

وی با اعتقاد بر اینکه مدیریت پسماند بستری برای افزایش کیفیت زندگی است، تصریح کرد: اصفهان در این مدیریت پسماند پیشتاز بوده و ما اکنون هزار تن زباله شهری تولید داریم که 250 تن از آن به صورت میانگین برگشت می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: کاهش سرانه تولید پسماند به نسبت به سال 93 به میزان 5 درصد، افزایش بازیافت در مبدأ، افزایش بازیافت به صورت مطلق نسبت به سال 93 و تولید انرژی الکتریکی از زباله شهری از اهداف پیشنهادی برای اصفهان 1400 است و 12 مگاوات تولید انرژی الکتریکی از پسماند برای اصفهان 1400 است.

وی بیان کرد: میانگین تولید پسماند در کشور 650 گرم بوده که این میانگین در اصفهان زیر 500 گرم است و نه تنها چرخه مدیریت پسماند از مبدأ که خانه‌های مردم است که باید از محل کارخانجات تولیدی که تولیدکننده پسماند هستند این کار شروع شود.

رنجبر با بیان اینکه صندوق ملی محیط زیست از ابتدای دی کار خود را آغاز کرده، خاطرنشان کرد: اینکه کارخانه‌ای در شهری تولیدی داشته باشد که مدیریت پسماند آن در اصفهان اتفاق بیفتد دور از انصاف است و کسی که پت تولید می‌کند باید شبکه جمع‌آوری آن را نیز ایجاد کند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خدماتی اگر بحث تفکیک از مبدأ را آموزش دهند، از شهرداری جایزه می‌گیرند، افزود: در حال حاضر مدیریت پسماند پزشکی با تولیدکننده آن بوده و شهرداری از چرخه مدیریت پسماند خارج شده و تنها بر آن نظارت دارد و امیدوار هستیم که امحا این زباله خطرناک را نیز در دستور کار قرار دهند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان اظهار داشت: 400 تن کمپوست به روش هوازی تولید می‌شود اما با ساخت نخستین هاضم شهری در اصفهان از خروج گاز متان و شیرآبه حاصل از بازیافت، به محیط زیست جلوگیری می‌شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار