کد خبر: ۲۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸ 21 April 2015

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی گفت: هدایت سیلاب ها و آب های سطحی محلات تبریز به شبکه فاضلاب ، اختلالاتی را در فرایند تصفیه فاضلاب بوجود آورده است.

به گزارش خبرنگارتابناک تبریز به نقل ازروابط عمومی این شرکت ، علیرضا ایمانلو اظهار کرد: آب های سطحی محلات تبریز که پیشتر به وسیله کانال های احداثی توسط شهرداری به رودخانه مهرانه رود هدایت می شد اخیرا به شبکه فاضلاب متصل شده اند که این اقدام علاوه بر گرفتگی شبکه فاضلاب، مشکلاتی را در روند تصفیه بوجود آورده است.

وی اضافه کرد: با اتصال این کانالها به شبکه فاضلاب، این خطوط در اولین سیلاب با گل و لای همراه پر شده و دفع و انتقال فاضلاب شهری مشکل می شود.

وی افزود: چنانچه حجم فاضلاب شبکه در اثر گرفتگی به رودخانه هدایت شود مشکلات زیست محیطی بوجود خواهد آورد و با گرفتگی شبکه های اصلی ، فاضلاب در معابر اصلی شهر جاری خواهد شد.

ایمانلو با بیان اینکه این شرکت در راستای اجرای وظایف قانونی خود نسبت به اجرای شبکه های فاضلاب و سایر تاسیسات مرتبط اقدام می کند ، یادآوری کرد: این شرکت مسوولیتی در خصوص جلوگیری از ورود آبهای سطحی و سیلاب به کانال های مذکور ندارد.

وی اظهارکرد: شبکه های فاضلاب صرفا برای جمع آوری و دفع فاضلاب شهری بوده و قطر و سایز شبکه فاضلاب متناسب با تعداد انشعابات در نظر گرفته شده است که تنها ظرفیت کشش فاضلاب های جمع آوری شده را دارد.

ایمانلو با اشاره به نحوه دفع بهداشتی فاضلاب های خانگی، گفت: در مناطقی که شبکه مدرن فاضلاب ایجاد نشده شهروندان می بایست برابر مقررات و پیش بینی های انجام شده دفع اصولی فاضلاب را از طریق چاه های جاذب و یا سپتیک تانک انجام دهند.

وی با بیان اینکه در بعضی از محلات قدیمی شهر تبریز ، کانال هایی برای جریان آبهای سطحی ایجاد شده و شهروندان نسبت به هدایت فاضلاب های خود بصورت غیرمجاز و غیر اصولی اقدام می کنند ، اظهار کرد: با وجود این مشکلات شرکت آب و فاضلاب استان نسبت به هدایت این گونه فاضلاب ها به شبکه اقدام کرده که این امر باعث ایجاد فشار مضاعف بر خط انتقال و در نهایت به تصفیه خانه فاضلاب می شود.

ایمانلو با اعلام اینکه در حال حاضر بالغ بر 2/63 درصد از جمعیت کلان شهر تبریز با 366 هزار فقره انشعاب فاضلاب از خدمات جمع آوری ، دفع و تصفیه بهداشتی فاضلاب استفاده می کنند ، گفت: بر اساس مطالعات صورت گرفته این کلانشهر نیازمند یکهزار و 870 کیلومتر است.

وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار و 380 کیلومتر شبکه فاضلاب در تبریز ایجاد شده است ، افزود: بر اساس اعتبار تخصیص یافته اجرای 56 کیلومتر شبکه فاضلاب در این شهر در برنامه سال جاری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه تکمیل شبکه های فاضلاب کلانشهر تبریز بخصوص مناطق واقع در شعاع نزدیک به رودخانه مهرانه رود در اولویت طرح های این شرکت است ، بر همراهی مدیران ارشد استان و شهرداری تبریز در تامین اعتبارات مورد نیاز این طرح تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار