معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:پارک های علم و فنآوری در کشور ضامن اجرای درست و هوشمندانه اقتصاد مقاومتی و هدایت همه فعالیت های اقتصادی به سمت علم و دانش هستند.
کد خبر: ۲۵۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 11 July 2016
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت:پارک های علم و فنآوری در کشور ضامن اجرای درست و هوشمندانه اقتصاد مقاومتی و هدایت همه فعالیت های اقتصادی به سمت علم و دانش هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسگری روز دوشنبه در آیین آغاز بکار نخستین کانون شکوفایی علم و فنآوری شهرستان آبدانان با اشاره به ضرورت تقویت توان علمی مناطق، تحقق اقتصاد مقاومتی را اولویت نخست دولت تدبیر و امید دانست و افزود: مردمی بودن، استفاده از روحیه جهادی، علم محوری، درون زایی و برون گرایی مهم ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

وی آشنایی مدیران اجرایی و دهیاران را با کلیات و ساختارهای اقتصاد مقاومتی ضروری داست و اظهار کرد: آبدانان یکی از شهرستان های علمی کشور است که با راه اندازی نخستین کانون شکوفایی علم و فنآوری در آن می توان با استفاده از استعدادهای خدادادی زیرساخت های علمی و تسهیلات اعطایی شاهد تخولات عمیق و ماندگاری در ابعاد فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی ، معیشتی و کارآفرینی شهرستان باشیم.

معاون اقتصادی استاندار ایلام تجاری سازی اندیشه های علمی و خلق ثروت را مهم ترین ماموریت پارک های علم و فنآوری دانست و اضافه کرد: همه مدیران اجرایی و تشکل های مردم نهاد وظیفه دارند با همکاری با متولیان کانون شکوفایی و فنآوری و هدایت جوانان و نیروهای خلاق و جویای کار قدم های مثبت و مستحکمی برای رفع مشکلات منطقه خود بردارند.

رئیس پارک علم و فنآوری ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: پارک های علم و فنآوری یک نهاد علمی و دولتی هستند که به منظور کاربردی کردن علوم و ایجاد بازارهای ملی و جهانی برای فرآورده های علمی شکل گرفته و با تبدیل علم به عمل و قرار دادن دستآوردهای پژوهشی در اختیار جامعه ، خدمات ماندگاری به مردم و صاحبان صنایع ، کارگاه های تولیدی ارائه می کنند.

کامران طاهرپور سودآور کردن و رقابت پذیری چرخه اقتصاد را مدیون دانش و دانایی توصیف کرد و افزود: هم اکنون 11 هزار تحصیل کرده در زمینه ICT در استان وجود دارد که موسسه پارک علم فنآوری آمادگی دارد با ارائه آموزش های تخصصی ، ارتقای دانش آنان و اعطای تسهیلات مورد نیاز زمینه اشتغال پایدار این سرمایه های ملی را بدرستی فراهم کند.

رئیس پارک علم و فنآوری استان ایلام به تشریح نقش این نهاد علمی در ایجاد اشتغال و استفاده از داشته های طبیعی استان پرداخت و اضافه کرد: کسانی که از طریق پارک علم و فنآوری وارد فعالیت های تجاری شوند، علاوه بر دریافت تسهیلات کم بهره، از معافیت های 20 ساله مالیاتی، حمایت های حقوقی رایگان، هدایت های علمی و نظارتی، استفاده از قانون مناطق آزاد در واردات و صادرات کالا، آموزش های فنی و حرفه ای رایگان و معافیت های نظام وظیفه نیز استفاده خواهند کرد.

وی خام فروشی سرمایه های ملی را یک نقصان غیر قابل جبران دانست و اظهار کرد: بیش از 500 نوع گونه گیاهان دارویی در استان ایلام شناسایی شده که همه ساله افرادی آموزش دیده از استان های همجوار با نازل ترین قیمت آنها را از کارگران ساده خریداری و از استان خارج می کنند و با فرآوری تولید ، بسته بندی و عرضه با بالاترین سود به فروش می رسانند.

کانون شکوفایی علم و فنآوری آبدانان با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی، استانداری و پارک علم و فنآوری استان ایلام راه اندازی شده و کارآفرینان ، مخترعان و مبتکران می توانند برای پیگیری امور فنی ، مشارکتی و کارآفرینی خود به این کانون واقع در محل دانشگاه آزاد اسلامی آبدانان مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار