رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور است، گفت: در تدوین طرح جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت کشور مبنی بر رونق خط تولید شهرک‌های صنعتی نیمه‌فعال کشور سهم این استان 400 واحد صنعتی است.
کد خبر: ۲۵۹۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 12 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، داوود محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به موضوع کمیسیون اصل 90 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این کمیسیون با هدف سامان دهی و کمک به کارآمدی مجلس و نمایندگان تشکیل شده است به طوری که با اجرایی کردن قوانین اصل 90، قانونگذار را در انجام وظایف محوله همراهی می‌کند.

وی به تشریح وظایف کمیسیون اصل 90 پرداخت و گفت: رسیدگی به شکایت‌های واصله از طرز کار قوای مختلف(قوه مجریه و قضایی) به عهده این کمیسیون است که اگر در مواردی دستگاه‌هایی اجرایی نسبت به تعهدات خود کوتاهی کنند و اشکالاتی به وجود آورند نمایندگان مصمم و مکلفند ضمن تذکر به دستگاه اجرایی برای پرداختن به مسائل سازمانی خود نسبت به پیگیری و حل مشکلات مردم تحقیق و رسیدگی کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90، همچنین اصلاح فرآیندها، اصلاحات سیستمی و تصحیح روش‌ها و شیوه‌های نادرست حاکم بر دستگاه‌های دولتی را از دیگر وظایف این کمیسیون عنوان کرد.

محمدی در ادامه با ذکر این موضوع که توجه و پاسخگویی به شکایت‌های فردی در دستور کار کمیسیون اصل 90 نیست، افزود: در این کمیسیون طبق آیین‌نامه از ورود به مشکلات شخصی پرهیز و تنها زمانی شکایت اشخاص پیگیری می‌شود که موضوع مشکل در روند اجرایی یک اداره باشد که در این صورت با مراجع مورد شکایت مکاتبه و تا حصول نتیجه مثبت، تحقیق و بررسی خواهند کرد.

* شناسایی عوامل بحران و حذف پدیده فساد اداری در کشور

وی مطرح کرد: اقدام کمیسیون اصل 90 اقدامی است منتهی به اصلاح رویه‌ها و فرآیندها، بررسی و سامان دادن به دستگاه‌ها و جریانات امور اداری که با  روان‌تر شدن امور اجرایی و قضایی کشور بسیاری از مشکلات مردم بررسی و بر طرف می‌شود.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع دریافتی‌های نامتعارف در کشور اشاره کرد و افزود: متأسفانه این موضوع این روزها به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی نمایندگان و مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است به طوری که آن‌ها در تلاش هستند بحران‏‌های اساسی جامعه را شناسایی و راه‏کارهای مناسب برای مقابله با این پدیده را مورد بررسی قرار دهند.

محمدی از ایجاد کارگروه تخصصی به منظور شناسایی عوامل بحران و همچنین حذف پدیده فساد اداری در سطح کشور خبر داد و گفت: این کارگروه متشکل از رؤسای دیوان محاسبات، بازرسی کل کشور، مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون اصل 90 است.

وی ادامه داد: کمیسیون 90 با تشکیل جلسات متعدد کارشناسی و طبق عمل به فرمایش مقام معظم رهبری موظف است طی مأموریتی فوری ظرف مدت دو هفته گزارش و طرح پیشنهادی خود را برای جلوگیری از موضوع حقوق‌های نجومی سازمان‏‌ها ارائه و به بررسی چرایی این مشکل بپردازد.

رئیس کمیسیون اصل 90 در پاسخ به این پرسش که برنامه دولت برای حل رکود اشتغال کشور چیست، عنوان کرد: در همین راستا دولت برنامه‌های مختلفی را به منظور ایجاد تحرک اقتصادی بیشتر به مجلس ارائه کرده که اصلاح قانون بودجه سال 95 از جمله این برنامه‌ها بود.

محمدی خاطرنشان کرد: این برنامه پیشنهادی دولت این روزها در مجلس بررسی و تعیین و تکلیف شده و به یک فوریتی آن رأی و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود.

* شناسایی بیش از 7 هزار واحد صنعتی گرفتار و در حال رکود در کشور

وی از تدوین طرح جدید وزارت صنعت معادن و تجارت کشور مبنی بر رونق خط تولید و به حرکت در آوردن شهرک‌های صنعتی نیمه‌فعال کشور خبر داد و گفت: وزارت صنعت و معدن با کمک دولت توانسته 7 هزار و 500 واحد صنعتی گرفتار و در حال رکود در سطح کشور را شناسایی و برای به ظرفیت رساندن آنان در راستای رفع موانع تولید، ایجاد اشتغال و تقویت تولید داخلی گام‌های اساسی بردارد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان قزوین یکی از قطب‌های مهم صنعتی کشور و دارای شهرک‌های صنعتی متعددی است، ادامه داد: در تدوین طرح جدید وزارت صنعت معادن و تجارت کشور مبنی بر رونق خط تولید شهرک‌های صنعتی نیمه‌فعال کشور سهم این استان 400 واحد صنعتی است.

محمدی یادآور شد: با اجرایی شدن طرح جدید وزارت صنعت معادن و تجارت کشور مبنی بر رونق خط تولید و به حرکت در آوردن شهرک‌های صنعتی نیمه‌فعال کشور، امید است واحدهایی که به دلایلی نتوانسته‌اند به فعالیت خود ادامه دهند طی سال جاری فعال و به ظرفیت قابل توجهی برسند.

وی بیان کردید: وزیر صنعت و معدن با کمک دولت در تلاش است رونق و به حرکت در آوردن تعداد واحدهای صنعتی در کشور را به 10 هزار واحد صنعتی ارتقا داده و با حل مشکلات واحدهای صنعتی در استان قزوین و سطح کشور، گامی مهم در تحرک اقتصاد کشور بردارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار