نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مسئولان برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف از نهادهای تحت مدیریت خود شروع کنند.
کد خبر: ۲۵۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶ 12 July 2016
 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: مسئولان برای بهبود وضعیت حجاب و عفاف از نهادهای تحت مدیریت خود شروع کنند.

به گزارش مهر، آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی در همایش بزرگداشت روز عفاف و حجاب در همدان که با مشارکت اتحادیه آرایشگران زنانه، اتاق اصناف، بسیج اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، گفت: دشمنان برای کنار رفتن حجاب و عفاف هزینه های بسیاری صرف کرده اند اما ما برای نگهداشتن آن هزینه نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر شاهد دور شدن جوامع از حجاب و عفاف هستیم، گفت: باید به مسائل شرعی اسلام به ویژه در مقوله حفظ حجاب و عفاف توجه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه پوشش و حفظ حجاب تنها به لباس منحصر نمی شود بلکه انسان باید در رفتار و گفتار خود نیز حجاب و عفاف را رعایت کند، افزود: دور شدن انسان از حجاب و عفاف عذاب دنیا و آخرت را برای وی به همراه دارد.

آیت الله محمدی با تاکید بر اینکه اگر حجاب و عفاف در جامعه جاری و ساری باشد فرزندانی در دامان مادران پرورش پیدا می‌کنند که بعدها در مسیر اسلام، شهادت را برمی‌گزینند، گفت: باید برای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر تلاش کرد.

مسئله حجاب و عفاف مختص زنان نیست

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان نیز با انتقاد از حضور حداقلی افراد در این همایش اظهار داشت: مسئله حجاب و عفاف مختص زنان نیست.

طاهره دوروزی با بیان اینکه موضوع حفظ حجاب و عفاف مسئله امروز جامعه نیست در طول تاریخ دچار فراز و نشیب‌هایی بوده است، افزود: این روزها شاهد کمرنگ‌ شدن توجه به مقوله حجاب و عفاف در جامعه هستیم که باید پیرامون چرایی آن آسیب‌شناسی صورت گیرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری همدان با تاکید بر اینکه شهدا و رزمندگان به حفظ حجاب تاکید کرده اند، گفت: مقوله حجاب و عفاف باید از جانب اقشار مختلف جامعه مورد توجه باشد.

رئیس اتحادیه بانوان آرایشگر همدان نیز در این جلسه عنوان کرد: سال گذشته برگزاری جلسات امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرارداشت ...

طیبه چاپاریان از نظارت بر واحدهای آرایشگری همدان خبر داد و گفت: با کنترل و نظارت‌های صورت گرفته سال گذشته ۲۰۰ واحد غیر مجاز شناسایی و تعدادی از آنها پلمب شد.

صدور ۱۴۴ پروانه کسب برای آرایشگرهای زنانه استان همدان

وی از صدور ۱۴۴ پروانه کسب برای آرایشگرهای زنانه استان همدان از سال گذشته تاکنون خبر داد و گفت: آرایشگاه‌ها به صورت هفتگی مورد بازدید قرار می گیرند.

رئیس اتاق اصناف همدان نیز با بیان اینکه حجاب تنها مختص زنان نیست و باید اقشار مختلف جامعه به این موضوع توجه کنند، گفت: مقام معظم رهبری بارها به مسئله حجاب و عفاف پرداخته‌اند و نهادهای متولی باید در بحث نهادینه شدن فرهنگ حجاب و عفاف بسیار تلاش کنند.

حمیدرضا فرسایی‌وحید با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه بهداشت و درمان برای صنف آرایشگران در استان همدان گفت: درجه‌بندی واحدهای صنفی مختلف در دستور کار است.

وی با بیان اینکه ارتقای سطح دانش زنان آرایشگر در دستور کار است از برخورد با واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب خبر داد و افزود: یک‌هزار واحد صنفی در اتحادیه آرایشگرها فعالیت دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار