قائم مقام شهردار منطقه 11 از تملک زمین های معارض مترو در این منطقه برای اجرای پروژه قطار شهری خبر داد و گفت: این املاک معارض به ارزش یک هزارو 170میلیارد ریال خریداری شده است.
کد خبر: ۲۵۹۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷ 13 July 2016
وحید محمدی تصریح کرد: از آنجایی که این منطقه هسته مرکزی پایتخت بوده و شبکه معابر آن فشرده است، احداث ورودی برخی ایستگاه های مترو و هواکش نیازمند تملک املاک بود. 
وی با اشاره به اینکه بیشترین تملک در این منطقه برای مترو صورت گرفته گفت: مجموع تملک املاک منطقه 11 سال گذشته 50 میلیارد ریال بود در حالیکه برای ساخت ایستگاه ها و فضای جانبی مورد نیاز آن 650 میلیارد ریال زمین خریداری شد. 
محمدی افزود: امسال نیز با اختصاص 520 میلیارد ریال برای تملک املاک معارض مترو تقریبا تمامی معابر شبکه مترو که در منطقه 11 قرار دارد تملک شد. 
وی با بیان اینکه منطقه 11 از شبکه معابر خوبی برخوردار نبوده و یک چهارم از حصار ناصری در این منطقه قرار گرفته است گفت: با بهره برداری از خطوط سه، شش و هفت مترو تعداد ایستگاه های مترو منطقه 11 به 12 ایستگاه می رسد. 

*ارائه تسهیلات ویژه به متقاضیان احداث پارکینگ های طبقاتی
قائم مقام شهردار منطقه 11 درخصوص قرار گرفتن بورس کالاهای مختلف در این منطقه و وضعیت پارکینگ افزود: موضوع پارکینگ برای مدیریت شهری یک مشکل است زیرا احداث پارکینگ به تنهایی توجیه اقتصادی نداشته و تاکنون برای احداث پارکینگ های عمومی نه در مناطق محروم و نه در مناطق برخوردار استقبال چندانی نشده است. 
وی از اختصاص تسهیلات ویژه شهرداری تهران برای متقاضیان ساخت پارکینگ های طبقاتی بویژه در بافت فرسوده خبر داد و گفت: به متقاضیان احداث پارکینگ طبقاتی دو طبقه تجاری به صورت 80 درصد اشغال در طبقات زیرزمین و همکف یا طبقات همکف و اول و در طبقه آخر 60 درصد به عنوان رستوران اعطا می شود که پشتیبان پارکینگ باشد. 
محمدی افزود: مدیریت شهرداری آماده ارائه هرگونه تسهیلات به متقاضیان احداث پارکینگ است و محدودیت های مجوز در ساخت پارکینگ بسیار کمتر از سایر مجوزها است. 

* در برخورد با سد معبر ماشین و وانت ضعف قانون داریم
قائم مقام شهردار منطقه 11 به سد معبر خودروها و وانتی ها در برخی معابر منطقه اشاره کرد و گفت: هرچند در برخورد با سد معبر ماشین و وانتی ضعف قانونی وجود دارد اما شهرداری منطقه برحسب وظیفه ذاتی خود به طور مرتب با این مسأله برخورد می کند. 
وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای حل دائمی این معضل نیازمند همکاری سایر سازمان ها از جمله پلیس راهور، کلانتری و مراجع قضایی است. 

*باغ ایرانی و بوستان تبسم تا پایان شهریور ماه افتتاح می شود
محمدی درخصوص توسعه فضای سبز منطقه 11 نیز گفت: در این زمینه دو پروژه بزرگ باغ ایرانی و بوستان تبسم در منطقه در حال اجرا است. 
وی افزود: باغ ایرانی (باغ دامپزشکی) با طراحی برگرفته از معماری ایرانی- اسلامی در زمینی به وسعت 22 هزار مترمربع واقع در شمال منطقه در حال ساخت است و طبق برنامه ریزی صورت گرفته، این باغ تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد. 
محمدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 40 درصد کار این پروژه انجام شده است. 
قائم مقام شهردار منطقه 11 افزود: بوستان هفت هکتاری تبسم یکی دیگر از پروژه های منطقه در زمینه توسعه فضای سبز است که این بوستان در ضلع جنوبی منطقه و شمال خط آهن در محله انبار نفت واقع شده است. 
وی تصریح کرد: این محدوده 70 هزار متری پیش از این بلاتکلیف مانده و به فضای ناایمن شهری تبدیل شده بود و در ترویج آسیب های اجتماعی نقش داشت. 
محمدی افزود: کار ساخت این بوستان از دی ماه سال گذشته آغاز شد و یک دهم آن به بهره برداری رسید که براساس برنامه زمان بندی، این بوستان نیز تا پایان شهریور ماه به بهره برداری می رسد؛ با این وجود شاهد ارتقای قابل توجه سرانه فضای سبز در منطقه 11 خواهیم بود. 

*کاهش صدور پروانه ساخت در بافت فرسوده منطقه کمتر از سایر نقاط بوده است
قائم مقام شهردار منطقه 11 در ادامه با اشاره به اینکه 360 هکتار از مجموع یکهزار و 200 هکتار مساحت منطقه بافت فرسوده مصوب شورای عالی معماری و شهرسازی است، روند نوسازی بافت فرسوده در منطقه 11 را خوب ارزیابی کرد و افزود: علاوه بر رکود اقتصادی، قرار گرفتن بخشی از بافت فرسوده در محدوده حصار ناصری و محدودیت های میراثی روند نوسازی بافت فرسوده در حصار ناصری را کند ساخته است. 
وی تصریح کرد: روند صدور پروانه ساخت در منطقه 11 نسبت به 2 سال گذشته کاهش داشته اما این کاهش در بحث بافت فرسوده در مقایسه با سایر نقاط منطقه کمتر بوده است. 
قائم مقام شهردار منطقه 11 با اشاره به ارائه بسته تشویقی جدید گفت: شهروندان هرچه با تجمیع، مساحت پارسل ها را افزایش دهند از تسهیلات بیشتری برخوردار می شوند. 
وی تأکید کرد: اگر می خواهیم بافت فرسوده از حالت تهدید خارج شود، باید دستگاه های مختلف به وظایف ابلاغ شده در این زمینه عمل کنند، برای مثال همانطور که شهرداری در موضوع نوسازی بافت فرسوده عوارضی دریافت نمی کند انتظار داریم سایر دستگاه ها مانند نظام مهندسی، آب و برق نیز از دریافت هزینه مهندسی و انشعابات آب و برق (آنگونه که در بسته تشویقی پیش بینی شده) خودداری کنند. 

*پیرایش خیابان وحدت اسلامی و حافظ در دستور کار شهرداری منطقه 11 قرار دارد
محمدی افزود: پیرایش خیابان های وحدت اسلامی و حافظ در دستور کار شهرداری منطقه 11 قرار دارد، علاوه بر آن ساماندهی میدان راه آهن، پایانه استاد معین و ایستگاه تاکسی میدان راه آهن نیز در حال انجام است که با تکمیل آن سطح زندگی شهروندان محله راه آهن به میزان قابل توجهی ارتقا پیدا می کند. 
قائم مقام شهردار منطقه 11 همچنین از افتتاح دو میدان میوه و تره بار تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: با بهره برداری از این دو میدان میوه و تره بار، تعداد این میادین در منطقه 11 به پنج عدد می رسد. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار