رئیس شورای شهر قزوین گفت: در راستای اعمال سیاست‌های تشویقی برای احیاء بافت فرسوده، متقاضیان پروانه ساخت برای پلاک‌های فرسوده و رها شده از پرداخت هزینه مازاد تراکم معاف می‌شوند.
کد خبر: ۲۶۲۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۷ 19 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین، فرج‌الله فصیحی رامندی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره اعمال سیاست‌های تشویقی برای احیای بافت فرسوده اظهار داشت: به منظور تشویق مالکان و سرمایه‌گذاران برای احیای بافت فرسوده شهری و پلاک‌های رها شده و همچنین ساماندهی کاربری‌های مزاحم خیابان امام خمینی (ره) احیاءکنندگان بافت فرسوده قزوین از پرداخت هزینه مازاد تراکم معاف می‌شوند.

وی افزود: بر اساس این تبصره ماده 59 قانون رفع موانع تولید در صورت درخواست و مراجعه مالکین برای احیای بافت و پلاک‌های فرسوده، تا 6 ماه پس از ابلاغ مصوبه از پرداخت هزینه مازاد تراکم و تغییر کاربری معاف می‌شوند.

رئیس شورای شهر قزوین بیان کرد: همچنین کسانی که در مدت 6 تا 12 ماه پس از ابلاغ این مصوبه برای موضوع مذکور مراجعه و درخواست داشته باشند تا 70 درصد و از 12 تا 24 ماه به میزان 50 درصد از تعرفه‌های یاد شده معاف می‌شوند.

فصیحی رامندی عنوان کرد: امتیازات مذکور صرفا در زمان‌های تعیین شده ارائه می‌شود و در خارج از آن شهرداری می‌تواند هزینه‌ها را بر اساس تعرفه موجود دریافت کند؛ همچنین در صورت درخواست تمدید پروانه فقط یک بار آن هم به شرطی که ساختمان در مرحله نازک‌کاری باشد قابل انجام است.

وی بیان کرد: در صورتی که کل یا بخشی از پلاک به کاربری‌های فرهنگی، اجتماعی، خیریه، ورزشی و مذهبی تبدیل شود علاوه به تشویق یاد شده هزینه پذیره نویسی نیز به مبلغ 50 درصد محاسبه و دریافت می‌شود.

رئیس شورای شهر قزوین با بیان اینکه مالکان باید طرح توجیهی و معماری خود را براساس معماری ایرانی اسلامی ارائه کنند خاطرنشان کرد: تأمین پارکینگ و 20 درصد فضای سبز در این پلاک‌ها الزامی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار