همزمان با گرامیداشت روز زمین پاک سیستم تصفیه پساب 3 واحد صنعتی در رباط کریم افتتاح شد.
کد خبر: ۲۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳ 22 April 2015
به گزارش پايگاه اطلاع رساني استانداري تهران، محمد هادی حیدر زاده در حاشیه افتتاح سیستم تصفیه فاضلاب یکی از این واحد ها اظهار داشت: امروز با پیگیری های دستگاه محیط زیست و مدیریت شهرستان، شاهد اصلاح سیستم تصفیه پساب واحد های صنعتی شامل بیسکویت گرجی، یکه تاز موتور و خاور روی در شهرستان رباط کریم هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده و راه اندازی سیستم های تصفیه پساب صنعتی و انسانی دارای 2 خروجی مثبت می باشد افزود: با بهره برداری از این سیستم علاوه بر اینکه یک فرآیند زیست محیطی اتفاق می افتد باعث کاهش تبعات و آسیب های بهداشتی شده و از آلودگی آب های زیر زمینی نیز جلوگیری می کند.

حیدر زاده ادامه داد: همچنین با توجه به محدودیت منابع آب در این فرآیند با بازچرخانی آب و جلوگیری از هدررفت آن ضمن استفاده مجدد و صرفه جویی، بازده اقتصادی نیز برای این واحد ها به همراه خواهد داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه در یکی از این واحدها پساب حاصل از تصفیه در جهت آبیاری فضای سبز مجموعه، مجدد استفاده می گردید، تصریح کرد: در استان تهران در حدود 30 هزار واحد صنعتی فعال وجود دارد که از این میان در حدود 40درصد مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی و انسانی می باشند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این تعداد واحد مجهز به سیستم تصفیه فاضلاب ، بیانگر این موضوع است که صنایع در این حوزه از تکالیف قانونی خود عقب هستند و تلاش ما این است که تا پایان دولت یازدهم در این بخش به نتایج پیش بینی شده دست یابیم.

حیدر زاده به این نکته هم اشاره داشت که البته صنایع می بایست مطابق قانون به مسئولیت خود در راستای برقراری سیستم پایش لحظه ای در خصوص سیستم های تصفیه پساب و خروجی هوا نیز توجه ویژه ای نمایند و به تعهدات قانونی خود عمل نمایند.

گفتنی است، هفته زمین پاک با شعار "زمین پاک با حفاظت از آب و خاک " از امروز (دوم اردیبهشت) آغاز گردید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار