کد خبر: ۲۶۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 23 July 2016
به گزارش تابناک یزد،باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد یزد که در فوتبال این استان سابقه ای 13 ساله دارد با بهره گیری از مربی و بازیکنان بومی، فعالیت خود را از لیگ دسته سه باشگاه های کشور آغاز کرد.
فولادی ها با موفقیت در مسابقه های مختلف، مرحله به مرحله از لیگ دسته سه به دسته دوم و سپس مجوز حضور در لیگ آزادگان را کسب کردند.
فولاد به عنوان تنها نماینده فوتبال استان یزد در لیگ دسته اول باشگاه های کشور سابقه ای هشت ساله دارد، در این سال ها این تیم با فراز و فرود های مختلف نسبت به حفظ سهمیه و حضور در لیگ آزادگان اقدام کرده است.
فولاد یزد در چند سال اخیر بخاطر افزایش هزینه های تیمداری با مشکلات اقتصادی مواجه بوده که با پیگیری مکرر مردم و مسئولان در دقایق پایانی برای حضور در لیگ اقدام کرده است.
فولاد تنها نماینده فوتبال استان پس از سقوط تربیت نوین در این لیگ محسوب می شود اما هنوز در بلاتکیفی است که این امر موجب نارضایتی جامعه فوتبال و هواداران شده است.
رئیس هیات مدیره باشگاه فولاد یزد در خصوص آخرین وضعیت این تیم گفت: در سال های گذشته شرکت فولاد یزد نسبت به تامین هزینه تمیداری اقدام می کرد.
علی نافعی با بیان اینکه امسال این شرکت به هیچ وجه حاضر به تیمداری نیست و تیم هم اکنون هیچ ارتباطی به شرکت فولاد ندارد خاطر نشان کرد: برای تیمداری امسال فولاد یزد در لیگ آزادگان به افزون بر 25 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
این مسئول خاطر نشان کرد: مشکلات تیم فوتبال فولاد یزد بارها بصورت مکتوب و حضوری به مسئولان استان اعلام شده که برای حضور در لیگ امسال منتظر همراهی و حمایت مسئولان هستیم.
نافعی اظهار کرد: مسئولان اجرایی و ورزشی باید حمایت کنند تا فولاد یزد بتواند به عنوان نماینده استان در رقابت ها شرکت کند.
در این ارتباط سخنگوی هیات فوتبال استان یزد گفت: برای بررسی وضعیت فولاد یزد و حضور آن در لیگ آزادگان توسط این هیات با همراهی مسئولان اداره کل ورزش و جوانان و استانداری یزد جلسات و پیگیری های لازم انجام گرفته است.
کاظم سبحان زاده افزود: هدف همه مسئولان اجرایی و ورزشی استان حفظ این سهمیه و حضور جدی فولاد یزد در لیگ دسته اول کشور است.
وی خاطر نشان کرد: در این زمینه بارها جامعه فوتبال و هواداران پیگیری و تعیین تکلیف فولاد را خواستار شده اند و مراتب نارضایتی خود را از وضعیت موجود اعلام کرده اند.
سخنگوی هیات فوتبال استان یزد گفت: مراتب با جدیت در استان و توسط مسئولان پیگیری شده که امیدواریم هرچه زودتر تکلیف تیم مشخص شود.
سبحان زاده با یادآوری صنعتی بودن یزد تصریح کرد: بدون شک برای این استان که از قطب های صنعتی و تولیدی کشور محسوب می شود شایسته نیست تا سهم اندکی در ورزش داشته باشد.
وی ادامه داد: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی درست و شفاف و بخصوص جلب اعتماد نسبت به مشارکت قوی تر صنایع در لیگ اقدام کرد.
فصل جدید مسابقات لیگ آزادگان کشور در حالی در 17 مردادماه آغاز خواهد شد که اکثر تیم ها از ماه های گذشته تمرینات خود را آغاز کرده اند اما هنوز تکلیف کادرفنی و بازیکنان فولاد یزد مشخص نیست.
مسئولان استان یزد و هیات مدیره باشگاه فولاد در این شرایط باید بیش از گذشته همت به خرج دهند تا هر چه زودتر برنامه این تیم برای حضور در لیگ مشخص شود.
در هفته گذشته در چند نوبت گروهی از بازیکنان تیم فولاد یزد و هواداران آنها با حضور در استانداری و همچنین در شورای اسلامی شهر یزد خواستار پیگیری موضوع توسط مسئولان استان شدند.
در این خصوص رسانه های گروهی مختلف استان یزد با تهیه اخبار و گزارش های مختلف و انجام مصاحبه با مسئولان مرتبط خواستار پیگیری مشکلات این تیم برای ادامه حضور در لیگ آزادگان شده اند.
مسابقات لیگ آزادگان امسال با حضور 18 تیم شامل مس رفسنجان، پارس جنوبی جم، سپید رود رشت، بادران تهران، فولاد یزد، خیبر خرم آباد، نفت مسجد سلیمان، ایرانجوان بوشهر، مس کرمان، فجر شهید سپاسی، آلومینیوم اراک، ملوان انزلی، خونه به خونه، استقلال اهواز، اکسین البرز، نساجی مازندران، راه آهن یزدان و گل گهر سیرجان برگزار می شود.
طبق برنامه فولاد یزد در نخستین دیدار خود در ورزشگاه شهید نصیری در حالی میزبان خیبر خرم آباد است که زمان دقیق برگزاری مسابقه هنوز اعلام نشده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار