بررسی پرونده شرق اصفهان در بالاترین سطح قضایی و انتظامی کشور؛
تابناک: حجت الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشستی با حضور معاون اول قوه قضاییه و مسئولان مربوط در پرونده کشاورزان شرق خبر داد که درآن پرداخت دیه به مصدومان حادثه در جهت اجرای حکم قطعی دادگاه به نفع کشاورزان شرق و مختومه شدن هرچه سریعتر این پرونده تاکید شد.
کد خبر: ۲۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹ 22 April 2015

به گزارش تابناک به نقل از مفتاح نیوز، به دنبالپیگیری بسیار برای رسیدگی و دفاع از حقوق مردم شرق اصفهان بعد از سه سال امروز ۳۱ فروردین ماه ۹۴ رای مصدومین حادثه شرق اصفهان قطعی و لازم الاجرا گردید.

با پیگیری حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور همه طرف های مربوط به پرونده کشاورزان شرق اصفهان در دفتر معاون اول قوه قضاییه با هدف جدیت و تسریع در اجرای حکم و پرداخت دیه به مصدومان این پرونده تشکیل شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مفتاح نیوز تاکید کرد: با توجه به اینکه حادثه کشاورزان شرق اصفهان حادثه ای بسیار تلخی بود و دل بسیاری را آزرد باید به سرعت برای جبران خسارات وارده و مختومه شدن پرونده پیگیری های لازم انجام می شد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه قطعا عوامل متعددی دراین حادثه دخیل بود که در حال حاضر به دنبال طرح این دلایل نیستم یادآور شد: به دنبال این موضوع دادگاهی برای رسیدگی به شکایت مردم و مصدومان این حادثه تشکیل شد که در شعب مختلف مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتا با تلاش وکیل پرونده و پیگیری مردم حکم قاطع به نفع کشاورزان نسبت به پرداخت دیه به مصدومین صادر گردید.

وی ادامه داد: بر این اساس بنده احمد سالک کاشانی به عنوان نماینده مردم اصفهان و برای احقاق حقوق آسیب دیدگان این پرونده که خسارت های جسمی روحی و مالی و اجتماعی بسیاری را متحمل شدند و هم برای حفظ حقوق نیروی انتظامی که به عنوان نیروی حاکمیتی وظیفه ای جز تامین امنیت ندارند به دنبال جلسه ای بودیم تا در جهت اجرا شدن هرچه سریعتر حکم جلسه ای با حضور معاول اول قوه قضاییه و وکیل پرونده و نیروی انتظامی تشکیل و نتیجه آن به نفع مردم و برای اجرای هرچه سریعتر حکم تصمیم گیری شود.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلسبا اشاره به اینکه این مهم با عنایت حضرت رضا علیه السلام در دیداری کاملا اتفاقی ۱۰ و۱۱ فروردین امسال در سفر مشهدمحقق شد تاکید کرد: این دیدار در کنار مرقد مطهر شمس الشموس مقرر شد تا در اولین فرصت جلسه با حضور همه طرف های درگیر در این قضیه با حضور محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه سردار اشتری دادستان مربوطه معاونت های حقوقی و وکیل کشاورزان در دفتر معاون اول قضاییه برگزار و صحبت طرف های مختلف برای نتیجه گیری هرچه بهتر پرونده به نفع مصدومان جمع بندی شود.

حجت الاسلام سالک تشکیل این جلسه همزمان با اولین روز ماه رجب و میلاد امام محمد باقر را به فال نیک گرفت و آنرا عنایت حضرت رضا(ع)و امام زمان(عج) دانست و افزود: به حمدالله امروز ۳۱ فروردین ماه ۹۴ این جلسه بعد از قطعی شدن حکم دادگاه به نفع کشاورزان تشکیل شد.
به گفته وی در این جلسه ابتدا حسین صادق زاده وکیل پرونده گزارشی از روند پرونده حضور معاون اول قوه قضاییه و معاونت حقوقی ناجا و مسئولان امنیتی پرونده و دیگر اعضا ارائه نمود.

وی یادآور شد: جلسه ای بسیار خوب بود که در آن همه اعضا از وقوع چنین حادثه ای ابراز ناراحتی کردند و بر اجرای حکمی که دیوان عالی کشورتاییدکرده تاکید نمودند.

سالک با اشاره محورهای اصلی این جلسه که اعضا بر روی آن توافق داشتندتاکید کرد: مقرر شد طبق حکم دیوان پرداخت دیه با کیفیت خوب به مصدومان حادثه در جهت مختومه شدن هرچه سریعتر پرونده انجام شود همچنین باپرسنل مصدوم این نیرو بر اساس حکم دادگاه صالحهرفتار گردد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اعلام کرد: همچنین تاکید شد تا عزت و اقتدار مردم و نیروی انتظامی و حکومتی برای حل موضوع مورد توجه قرار گیردکه اجرای حکم دادگاه در این پرونده به تاخیر نیفتد ودادستان نظامی پرونده همت کنند تا پرونده هرچه زودتر جمع شود.

به گفته حجت الاسلام سالک، محسنی اژه ای برای مردمی کهدر این حادثهمورد صدمه قرار گرفتند ابراز تاسف کرد و بر دفاع و پرداخت حقوق قانونی این افراد تاکید نمود.
رئییس کمیسیون فرهنگی مجلس نتیجه دادن این پیگیری ها را در روز میلاد امام محمد باقر خبر خوش برای کشاورزانی دانست که مدت ها در انتطار اجرای حکم دادگاه و پرداخت دیه برایجبرانبخشی از خساراتی که در این حادثه و درطول این مدت متحمل شدند دانست.

گفتنی است برای اطلاع از جزییات حکم دادگاه برای پرداخت دیه میلیاردی به مصدومان پرونده کشاورزان شرق اصفهان اینجا کلیک کنید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار