با حضور مسئولان اجرایی و قضائی استان تهران رخ داد:
6 هکتار از زمین های زیرکشت سبزیجات و محصولات تازه مصرف در شهرری که با آب های آلوده و ناسالم سیراب می شدند با حضور مسئولان اجرایی و قضایی امحا شدند.
کد خبر: ۲۶۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵ 24 July 2016

امحای این زمین ها روز یکشنبه با حضور جمالی پور فرماندار شهرستان ری، تمهیدی معاون سیاسی امنیتی فرماندار، روسای ادارت مرتبط از جمله بهداشت و درمان و جهادکشاورزی و نمایندگان دستگاه های انتظامی و قضایی و همچنین رسانه های گروهی صورت گرفت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری در حاشیه این اقدام که با دستور قضایی دادگستری کهریزک انجام شد در گفت و گو با ایرنا گفت: این اقدام در پی پیگیری و خواست اداره بهداشت و درمان شهرستان ری صورت برای حفظ سلامتی بهداشت و تغذیه مردم صورت گرفت.

فاطمه تاجیک گفت: فعالیت های کشاورزی با آب های ناسالم و غیربهداشتی علاوه بر اینکه برای بهداشت مصرف کنندگان محصولات ضرر زیادی دارد برای کشاورزان و کارگران شاغل در این زمین ها نیز ضرر دارد.

وی ادامه داد: سبزیجات به عمل آمده با این آب ها انواع بیماری ها را ایجاد کرده و به خاطر انتقال فلزات سنگین از طریق آنها افراد مصرف کننده به انواع سرطان ها مبتلا می شوند.

تاجیک گفت: از نظر قوانین اداره بهداشت، آبیاری با آب فاضلاب و ناسالم برای هر محصول کشاورزی غیرقانونی و جرم است افزود: اداره بهداشت شهرستان ری با کشت سبزی و صیفی جات با آب های ناسالم به شدت برخورد کرده و با متخلفین بر اساس اصول قانونی و قضایی برخورد می کند.

وی گفت: خوشبختانه میزان سطح زیرکشت آب های آلوده با پیگیری این اداره و سایر دلسوزان از 70 هکتار به حدود 6 هکتار رسیده است که با آن نیز برخورد جدی صورت میگیرد.

تاجیک با بیان اینکه گندم کاری، جوکاری و کاشت ذرت با آب های آلوده نیز اشکال داشته و غیرقانونی است گفت: به لحاظ مشکل کشاورزان در تامین آب مورد نیاز فعلا برخورد با این تخلف در اولویت نیست اما به مرور از این اقدام نیز باید جلوگیری کرد.

وی گفت: در زمان آغاز مسئولیت بنده حدود 100هکتار برنج کاری در فیروز آباد با آب های آلوده نیز به طور کامل جلوگیری شد و امروز چیزی به نام کشت برنج با آب های آلوده و ناسالم نداریم.

تاجیک با بیان اینکه مشکل تامین آب و جلوگیری از استفاده از آب های ناسالم و فاضلاب باید به صورت ریشه ای حل شود خواستار تشریک مساعی نهادهای مرتبط با این قضیه و مخصوصا مشارکت شهرداری تهران برای رفع اساسی این مشکل شد..

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار