استاندار مازندران:
استعدادها و ظرفیت های مازندران بی شمار.بنده به عنوان نماینده دولت وظیفه دارم که از همه ظرفیت های استان استفاده کنم و تنها شعار من کار، کار و کار است.
کد خبر: ۲۶۵۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 22 April 2015
ستان مازندران هنوز به جایگاه واقعی خود دست نیافته است.
به گزارش تابناک ربیع فلاح جلودار در همایش نخبگان و مدیران مازندرانی مقیم پایتخت که در سالن همایش های سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار شد، با بیان اینکه از روز اول اعلام کردم که حزبم، حزب کار است، اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده دولت وظیفه دارم که از همه ظرفیت های استان استفاده کنم و تنها شعار من کار، کار و کار است.
فلاح جلودار با بیان اینکه ظرفیت های کشاورزی به عنوان ظرفیت های بی نظیری در کشور مطرح است، افزود: متاسفانه از 6 میلیارد مترمکعب آب استان حداکثر هشت درصد مهار شده است، در صورتی که این رقم در استان های دیگر 44 درصد است.
وی گفت: استعدادهای استان می تواند بیش از دو برابر تولیدات فعلی کشاورزی استان را تامین کند و تلاش می کنیم که این امر محقق شود.
این مسئول با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان ابراز داشت: 6 اتوبوس دریایی برای توسعه این صنعت در سواحل مازندران آماده شده است که به زودی شروع به کار خواهد کرد.
استاندار مازندران گفت: پرورش ماهی در قفس یکی از کارهای اقتصادی بسیار خوب در جهان است که امیدواریم تا پایان امسال بتوانیم 6هزار تن تولید ماهی خاویاری در استان پرورش دهیم.
وی با اشاره به اینکه بیش از هزار میلیارد تومان در ارتباط با بخش خصوصی مجوز دادیم، افزود: محل اعتبارات دولتی برای توسعه استان اندک است و باید از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده کرد.
استاندار مازندران گفت: درآمد استان از محل مالیات بر ارزش افزوده در سال 93 نسبت به سال 92 بیش از 30 درصد افزایش داشته است و ضریب بودجه استان نیز بیش از 4.26درصد رشد داشته است.
وی با بیان اینکه 10 میلیون و 500 هزار نفر تخت در استان در نوروز امسال مسافر و گردشگر داشته ایم افزود: نزدیک به دو میلیون نفر تخت در روستاها ساکن شده اند که این نشان می دهد روستاهای مازندران ظرفیت گردشگر پذیری دارند.
فلاح جلودار به سرمایه گذاری بیش از 1.5 میلیون یورویی در بخش پتروشیمی استان توسط بخش خصوصی و دولت اشاره کرد و گفت: یک سوم این میزان توسط بخش خصوصی و مابقی توسط وزارت نفت تامین خواهد شد.
وی با اشاره به ظرفیت های بسیار استان در بخش صادرات تولیدات کشاورزی به کشورهای همسایه اظهار داشت: امسال اگر نتوانیم بیش از 400هزار تن مرکبات صادرکنیم ضرر کرده ایم.
وی با بیان اینکه برای توسعه استان بسیاری از موانع پیش روست افزود: باید جراحی اساسی در سیستم اداری استان صورت پذیرد، چرا که یکی از موانع اصلی توسعه در استان برخی از ادارات هستند.
استاندار مازندران با بیان اینکه باید یک بهره وری کشاورزی در استان تعریف شود گفت:13هزار مهندس کشاورزی استان ظرفیت قابل توجهی برای تولید به شمار می روند.
وی به مشکل زباله در استان هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه زباله ای که به عنوان طلا از آن یاد می شود امروز جزو تراژدی های استان ما است.
استاندار مازندران به آمادگی سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این بخش خبر داد و گفت: موضوع مطالعات توسط بعضی از شرکت های خارجی انجام شده است و سرمایه گذار از ما تضمین تامین زباله می خواهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار