ماموستا محمدی:
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: تداوم رفتار حکومت بحرین وحدت و اخوت را در بین مسلمانان منطقه با چالش روبه‌رو کرده است و آن را به خطر می‌اندازد.
کد خبر: ۲۶۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴ 26 July 2016
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه گفت: تداوم رفتار حکومت بحرین وحدت و اخوت را در بین مسلمانان منطقه با چالش روبه‌رو کرده است و آن را به خطر می‌اندازد.

ماموستا محمد محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از تشدید اختلافهای مذهبی و قومیتی در حکومت بحرین در صورت سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم خبرداد و اظهار داشت:  تداوم این رفتار وحدت و اخوت را در بین مسلمانان منطقه با چالش مواجه می‌کند و یکپارچگی جهان اسلام را دچار آسیبهای جبران‌ناپذیر می‌کند.

وی با بیان اینکه این رفتارهای نابخردانه و مخرب حکومت بحرین موجی از اختلاف نظرهای جدی را میان مردم بحرین و منطقه ایجاد می‌کند، گفت: بی‌شک این اقدامات ظالمانه حکومت آل‌خلیفه و سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم ساختار سیاسی بحرین را با مخاطرات جدی مواجه می‌کند.

ماموستا محمدی تفکر مردم‌سالاری دینی، درک، احترام به نظرات و عقاید دیگران و تحمل مخالفان را در حکومت بحرین و سایر حکومتهای ستمگر منطقه را موضوعی غریب دانست و افزود: حکومت آل‌خلیفه نه تنها اراده‌ای برای پذیرش مردم‌سالاری دینی در هیئت حاکمه ندارد، بلکه پذیرش این امر را به منفعت حکومت پادشاهی خود نمی‌داند.

وی با بیان اینکه سلب تابعیت شیخ قاسم ناشی از عدم عاقبت‌اندیشی حاکمان ظالم بحرین و درک نادرست از شرایط منطقه است، بیان کرد: در حکومت آل‌خلیفه هیچیک از اصول اولیه، قوانین شهروندی و حق طبیعی زندگی فرد در سرزمین آبا و اجدادیش رعایت نمی‌شود و این اقدامات برای افراد اهل تأمل و تفکر عملی غیرعقلانی است.

امام جمعه اهل سنت کرمانشاه با اشاره به دخالتهای غیرمعقول و شتابزده حاکمان و تصمیم‌گیران عربستان سعودی در مسائل داخلی حکومتهای منطقه از جمله حکومت بحرین گفت: ناپختگی سیاسی طیف حاکم بر امور داخلی بحرین در منطقه به صورت آشکار قابل مشاهده است و متأسفانه باعث ایجاد موجی از اختلافات مذهبی و مرزبندی‌های جدید قومی و طایفه‌ای در منطقه خاورمیانه می‌شود.

وی نقش سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان ملل متحد، نهادهای حقوق بشر و رسانه‌های تأثیر‌گذار و مستقل را در تبیین و استیفای حق واضح و قانونی تابعیت شیخ عیسی قاسم بسیار مهم دانست و اظهار کرد: سازمان کنفرانس اسلامی برای حل این موضوع می‌تواند علاوه بر نشان دادن نقش و جایگاه این سازمان در میان کشورهای اسلامی، از ورود جهت‌دار برخی از گروهها و جریانات بیگانه به مسائل منطقه‌ای ممانعت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار