معاون عمرانی و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: دولت باید به طرح های وام پرداخت کند که هم توجیه اقتصادی و هم اثربخشی در اقتصاد منطقه، استان و کشور داشته باشد.
کد خبر: ۲۶۷۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶ 27 July 2016

معاون عمرانی و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: دولت باید به طرح های وام پرداخت کند که هم توجیه اقتصادی و هم اثربخشی در اقتصاد منطقه، استان و کشور داشته باشد.


به گزارش تابناک ایلام؛فتحعلی محمدزاده روز چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام اظهار کرد: اگر دولت با جدیت بدنبال رونق اقتصادی و اشتغال در کشور است باید رویکرد خود را به مقوله صنعت دگرگون کند.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و کالاهای قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارج از کشور عرضه کنیم و هم مهیهنان در مقابل اجناس چینی و ترک کالای تولید داخل را انتخاب کند باید نگاه خود را به صنعت عوض کنیم.

محمدزاده تاکید کرد: بانک ها چون پول مردم نزد آنها است و در جایی سرمایه می کنند که هم تدبیر لازم و هم برگشت سود و سرمایه نیز داشته باشد و سال ها است این با این رویه کار می کنند اگر به مشکل خوردند بتوانند اعمال جانشینی کنند و سود خود را نیز دریافت کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به سیاست دولت در خصوص احیا صنایع راکد و غیر فعال یادآور شد: نباید انتظار داشت هر واحد صنعتی که دستش را بالا برد تسهیلات دریافت کند.

محمد زاده گفت: دولت باید به طرح های وام پرداخت کند که هم توجیه اقتصادی و هم اثربخشی در اقتصاد منطقه، استان و کشور داشته باشد، این واحدها کم نیستند کسانی که سالم تولید می کنند و به اشتغال بها می دهند بنابرابن باید به این واحدها توجه ویژه شود.

وی با اشاره به سفرش به ترکیه و دیدار با مدیران شهرک های صنعتی استان های ارزروم و وان افزود: در ترکیه زمین، آب، برق و گاز و همه امکانات و زیرساخت های احداث واحد تولیدی برخلاف ایران رایگان از سوی دولت تامین و ساخته می شود و واحد صنعتی وقتی شروع به تولید کرد پس از چهار سال تنفس اقساط این امکانات را در بازه زمانی 15 ساله پرداخت می کند.

معاون عمرانی و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ادامه داد: اگر واقعا عزم و اراده جدی برای خودکفایی و رونق تولید در کشور وجود دارد که کالاهای صادراتی و قابل رقابت تولید کنیم دولت باید رویکرد خود را به صنعت عوض کند.

استاندار ایلام نیز در این دیدار با بیان مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی ایلام گفت: کمبود سرمایه و نقدینگی از مهم ترین مسائل صنعتگران استان است.

محمدرضا مروارید اظهار کرد: دولت در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری بسته حمایتی ویژه ای برای رونق و احیا صنایع کوچک و متوسط اختصاص داده است.

وی افزود: شناسایی واحدهای تولیدی دارای توجیه اقتصادی در استان ایلام همچنان ادامه دارد و تاکنون مقدمات رفع موانع تولید چندین طرح صنعتی و تولیدی استان انجام شده که آماده دریافت تسهیلات هستند.

فتحعلی محمدزاده معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و محمدرضا مروارید استاندار ایلام روز چهارشنبه به همراه برخی از مسئولان استان از زمین محل ساخت شهرک صنعتی شماره 2 ایلام دیدن کرد.

به گزارش تحلیل ایران، معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در جریان مسائل و مشکلات احداث شهرک صنعتی شماره 2 ایلام قرار گرفت.

استاندار ایلام و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان در جریان این دیدار موانع سد راه شروع به کار و ساخت شهرک صنعتی شماره 2 ایلام را تشریح کردند.

معاون عمران و محیط زیست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: با توجه به اینکه زمین برای احداث صنایع کوچک در شهرک صنعتی شماره یک ایلام وجود ندارد و تنها راهکار رفع این مشکل صدور مجوز احداث شهرک صنعتی شماره 2 است درخواست ما این است که موافقت لازم صادر شود.

محمدزاده خواستار پی گیری استاندار ایلام برای جلب موافقت دستگاه های اجرایی مخالف صدور مجوز ساخت شهرک صنعتی شماره 2 شد.

استاتدار ایلام نیز در حاشیه این بازدید قول داد موانع سد راه احداث شهرک شماره 2 در فاصله 20 کیلومتری شهر ایلام و 3 کیلومتری بخش چوار را رفع کند.

سرنوشت زمین اختصاصی برای راه اندازی شهرک صنعتی شماره 2 واقع در منطقه ای جنگلی به علت مخالفت اداره کل حفاظت محیط زیست و دادگستری استان ایلام یک دهه است که در هاله ای از ابهام قرار دارد.

استان ایلام 14 شهرک و ناحیه صنعتی دارد./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار