حجت الاسلام عالی در یادواره شهدای مسجد المهدی (عج) ؛
تابناک: حجت الاسلام عالی غیرت دینی را از غیرت ناموسی بالاتر دانست وگفت: اگر کسی از ناموس خود دفاع می کند باید از ناموس خدا بیشتر دفاع کند.
کد خبر: ۲۶۷۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 27 July 2016

به گزارش تابناک مرکزی، حجت الاسلام مسعود عالی در مراسم یادواره شهدای مسجد المهدی (عج) با بیان اینکه انسان نسبت به چیزهای مورد علاقه خود ناموسش، حریمش حساس است گفت: خدا هم ناموس دارد و از آن ها دفاع می کند احکام خدا و دین خدا ناموس خدا هستند اگر کسی بخواهد ضربه بزند خداوند دفاع می کند خدا غیور است و غیرت را دوست دارد در هر کسی که باشد.

حجت الاسلام مسعود عالی غیرت را به سه دسته تقسیم و عنوان کرد: یک قسم غیرت ملی است که شخص نسبت به ملت خود بی تفاوت نباشد، اگر کسی بخواهد به حریم ملت او آسیب بزند جلوی او بایستد مانند ستار خان و باقر خان.

وی ادامه داد: در زمان مشروطه خواهی از کنسول روس برای ستار خان پیغام فرستادند به کنسولگری روس پناهنده شود تا حمایتش کنند و انگلیس ها آسیبی به وی نرسانند اما ستار خان در عین حال که با انگلیس مخالف بود با روس ها هم متحد نشد و در جواب گفت من زیر بیرق ابالفضل علیه السلام هستم و بیرق روس را نمیخواهم.

این شاگرد آیت الله العظمی بهجت تصریح کرد: در طرف مقابل اما می توان شاه حسین صفوی را مثال زد که وقتی افغان ها وارد ایران شدند هیچ مقاومتی از خود نشان نداد تاج و تخت و حتی دخترش را ذلیلانه پیشکش افغان ها کرد، او بی غیرت بود.

حجت الاسلام عالی بیان کرد: البته غیرت ملی تنها از نظر نظامی نیست، جوان نخبه ای که می تواند برود خارج از کشور اما در همین کشور می ماند و یا بر می گردد و خدمت می کند غیرت ملی دارد.

وی ادامه داد: قسم دوم غیرت، غیرت ناموسی است کسی که به ناموس خود حساس است نه فقط به ناموس خود حتی به ناموس مسلمان دیگر، آدمی که غیرتمند است در مقابل تعرض به ناموس مسلمان دیگر و در کل نسبت به ناموس انسان های دیگر ساکت نیست.

ایشان به برخورد امیرمومنان با بی غیرتی اشاره کرد و گفت: امیرالمومنین وقتی شنید در کوچه هایی که ازدحام جمعیت هست زن و مرد که راه میروند به هم برخورد میکنند، مردان را خطاب قرار دادند  و فرمودند: شنیدم زنانتان در ازدحام جمعیت تنه به تنه مردان راه می روند، حیا نمی کنید؟ لعنت خدا بر کسی که غیرت ندارد. این یک کلید فرهنگی است.

وی افزود: الآن یکی از منابع درآمد داعش فروش زن و کودک های ایزدی و مسیحی است این ها مظلوم اند که داعش به عنوان برده جنسی توسط دلال های ترکیه ای ۷ تا ۸ هزار دلار به اسرائیل می فروشد.

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه در کشور امام زمان این صفت غیرت کم شده است چه طور می شود که یک مرد راضی می شود دخترش، همسرش ،خواهرش با آرایش و لباس نامناسب بیرون بیاید این کمبود غیرت نیست؟

حجت الاسلام عالی با بیان اینکه دشمن قبل از این که حجاب را نشانه بگیرد غیرت را نشانه گرفت و ما اشتباهی که کردیم این است که بلندگو دست گرفتیم و گفتیم خانم حجاب، حجاب باید بگوییم آقا غیرت، غیرت گفت: درست است که باید تذکر حجاب را به زن داد ولی قبل از آن باید تذکر غیرت را به مرد داد چون در خانه هر زنی مرد هم هست اگر غیرت داشته باشد جلوی او را می گیرد پشت هر زن بد حجابی یک مرد بی غیرت است ما باید یقه مرد زن بدحجاب را بگیریم.

وی تاکید کرد: اگر پسری متدین غیرتمند باشد و به دنبال دختری با حیا بگردد دختران بد حجاب می بینند در چشم پسرها دیگر جایی ندارند و یواش یواش خودشان را جمع می کنند.

این شاگرد آیت الله العظمی بهجت سومین و مهم ترین قسم غیرت را غیرت دینی دانست و خاطر نشان کرد: قسم سوم غیرت از غیرت ناموسی هم بالاتر است اگر کسی از ناموس خود دفاع می کند باید از ناموس خدا بیشتر دفاع کند.

وی ادامه داد: اهل بیت هر چه در مسائل شخصی در نهایت عفو بودند اما در مورد ناموس خدا قاطع بودند و ذره ای نرمی نداشتند.

حجت الاسلام عالی با اشاره به نقش جمهوری اسلامی در منطقه سخن نظریه پرداز آمریکایی در مورد امام خمینی را ذکر کرد و گفت: این نظریه پرداز آمریکایی جمله ای دارد که خمینی با شجاعتی که داشت مسلمین رو شجاع کرد خمینی با این ایده که ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد ورق را به نفع مسلمین در جهان برگرداند.

وی در ادامه به صحبت یک عالم مصری اشاره کرد که آینده جهان اسلام متعلق به ایران و انقلاب ایران است و گفت: مصر انقلاب کرد اما در دامن وهابیت افتاد چون نقشه راه نداشتند نقشه راه هم همان حاکمیت ولایت فقیه است.

ایشان افزود: چون ایران قدرت منطقه و محور مقاومت شد بعد از حادثه 11  سپتامبر آمریکایی ها به دلیل این که ایران را مهار کنند و هم از منابع و انرژی استفاده کنند در منطقه حضور پیدا کردند که هزینه سنگینی از جمله هزینه انسانی، مالی، امنیتی و حیثیتی دادند.

حجت الاسلام عالی به تغییر استراتژدی مقابله با ایران از سوی مستکبران اشاره کرد و گفت: امروز شاهد جنگ نیابتی در منطقه هستیم که بسیار خطرناک است به جای این که آمریکا خودش وارد جنگ شود از کشور های دیگر استفاده می کند که مسلمان ها با خودشان بجنگند.

وی از دو کشور ترکیه و عربستان به عنوان محور جنگ نیابتی نام برد و خاطر نشان کرد: ترکیه با وعده احیای حکومت عثمانی و شرکت در اتحادیه اروپا عربستان هم که به عنوان ژاندارم منطقه وارد این نقشه شوم و خطرناک شدند.

وی دستیابی به  6 هدف را علت جنگ های نیابتی ذکر کرد و گفت: در وهله اول زمانی که مسلمان ها با هم درگیر باشند اسرائیل از تیررس خارج می شود هدف دوم این بود که به منابع 65 تا 70 درصدی منطقه دست پیدا کنند.

ایشان هدف سوم را فروش تسلیحات و آزمایش آن ها عنوان و خاطر نشان کرد: در همین انفجار بغداد مواد منفجره جدید و یک نوع بمب هسته ای ضعیف آزمایش شد الان کشور های انگلستان، آلمان و فرانسه تامین کننده اسلحه مورد نیاز داعش هستند.

حجت الاسلام عالی هدف چهارم را تضعیف کشور های اسلامی دانست که متاسفانه تا حدودی نیز تحقق پیدا کرده است و افزود: هدف پنجم جنگ های نیابتی تضعیف ایران با ورود نا امنی به ایران و یا با ناامن کردن اطراف ایران بود.

وی با بیان اینکه بنا بر آمار مراکز مستکبران اگر گرایش به اسلام آنچنان که تا قبل از داعش بود ادامه پیدا می کرد تا سال 2050 غلبه جمعیتی با مسلمانان می شد خاطر نشان کرد: هدف ششم اسلام هراسی در نظر گرفته شده است.

ایشان وجود جنگ های نیابتی را عامل ظهور و بروز چند نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران دانست و عنوان کرد: جنگ های نیابتی و ناامنی های منطقه باعث به وجود آمدن جریان مردمی در سایر کشور ها و بیشتر نمایان شدن عزت، امنیت و قدرت ایران شد همچنین باعث شد کشور های منافق مثل ترکیه و به خصوص عربستان به سمت کفر کشیده شوند.

حجت الاسلام عالی جنگ های نیابتی را سبب کنار رفتن نقاب از چهره منافقان ذکر و تصریح کرد: آن هایی که در فتنه 88 شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران می دادند دروغ می گفتند.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما بعضی ها خسته شده اند ما ضعف هایی را که می بینیم از عمق جان می سوزیم ولی خدا نکند کسی خسته نشود.

ایشان با بیان اینکه خسته شدن و لغزیدن بعضی افراد نباید باعث ناامید شود از جمله ویژگی های آدم های انقلابی را پاکی، شجاعت و ساده زیست ذکر کرد و گفت: متاسفانه در کشور ما به بهانه افراطی گری با جوان های انقلابی غیرتمند برخورد می کنند.

حجت الاسلام عالی در پایان سخنان خود گفت: مقام معظم رهبری دو سه سال است که بر انقلابی بودن تاکید می کند از مهم ترین شاخصه های انقلابی بودن غیرت داشتن است، آدم انقلابی غیرت دینی دارد، حساس است.

انتهای پیام/ا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار