یونس محمودی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه بهداشت و محیط زیست این شهرستان با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران به دستور امام خمینی (ره) و حلول ماه رجب، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است
کد خبر: ۲۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۵ 23 April 2015
به گزارش تابناک گیلان، یونس محمودی پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه بهداشت و محیط زیست این شهرستان با تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران به دستور امام خمینی (ره) و حلول ماه رجب، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی است.

وی با بیان اینکه همه باید محیط زیست را از خود بدانیم تصریح کرد: با حفظ محیط زیست سالم، سلامت و بهداشت عمومی نیز تامین می‌شود.

فرماندار شفت ادامه داد: با پاکیزه نگه‌داشتن تنها سیاره مسکونی که قابلیت سکونت انسان را دارد می‌توانیم این میراث را به آیندگان تحویل داده و امانت‌دار خوبی باشیم.

وی از تمام بخشداران، شهرداران و دهیاران بخش و روستاهای شفت خواست تا نسبت به جمع‌آوری به‌موقع زباله از سطح شهر، کوچه و خیابان‌ها، شهرستانی زیبا به لحاظ نمای ظاهر داشته باشیم.

محمودی با اشاره به روز جهانی زمین پاک گفت: حفاظت، بهبود و بهسازی محیط زیست، پیشگیری و ممانعت از هر نوع آلودگی و هر اقدام مخربی که موجب برهم زدن تعادل و تناسب محیط زیست می‌شود از وظایف تمام نهادها و مردم است.

وی با بیان اینکه بیش از 40 سال مردم و دولت‌ها این روز را گرامی می‌دارند، تصریح کرد: حتی گرامیداشت نمادین آن می‌تواند توجه همگان را به سیاره‌ای که در آن زندگی می‌کنند، جلب کند.


فرماندار شفت با تصریح بر اینکه باید زمینه‌های فرهنگ‌سازی برای داشتن یک زمین عاری از هرگونه زباله و آلودگی را از کودک و مدرسه آغاز کنیم، افزود: این مسئله را باید نهادینه کنیم.

بازدید تصفیه‌خانه شهرک صنعتی شفت در هفته زمین پاک 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت درباره برنامه‌های روز زمین پاک در این شهرستان خاطرنشان کرد: به منظور ایجاد آگاهی جهانی به بشر و سپاسگزاری از مواهب زمین و ذخایر طبیعی به تمام مردم یادآوری می‌کنیم که نباید تنها سیاره مسکونی یعنی زمین را فراموش کنیم.

وی زمین را آخرین فرصت و شانس برای ادامه بقای بشریت دانست و یادآور شد: با توجه به شعار امسال محیط زیست یعنی «زمین پاک، حفاظت از آب و خاک» اقدام به برگزاری برنامه‌ها شده است.

علی فرهی جمع‌آوری زباله از سطح شهر و روستا، برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح مدارس و بازدید میدانی از تصفیه‌خانه شهرک صنعتی، بازیافت زباله و کارخانه تولید کیسه نایلکس را از برنامه‌های این اداره عنوان کرد.

 در پایان جلسه کار گروه بهداشت و محیط زیست شفت، فرماندار و رئیس محیط زیست و تعدادی از مسئولان، دانش‌آموزان مدرسه روستای خرفکل بخش احمدسرگوراب و مردم روستا به جمع‌آوری زباله‌های حاشیه خیابان پرداختند.

مسئولان شفت به مناسبت روز جهانی زمین پاک از تصفیه‌خانه مرکزی شهرک صنعتی این شهرستان و نحوه فرایند تصفیه و کارخانه گرانوپلاست و دون پلاست و مراحل بازیافت پلاستیک را مورد بازدید قرار دادند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار