نماینده ولی فقیه در نجف آباد:
تابناک: امام جمعه نجف آباد با بیان این که همدلی و هم زبانی دولت و ملت سبب ایجاد وحدت و رسیدن به هدف اصلی انقلاب یعنی عزت، استقلال و تعالی کشور می شود.
کد خبر: ۲۶۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹ 24 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از رسا، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در نشست رؤسای اصناف و ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان نجف آباد که امشب در محل حوزه علمیه جامعه الامام المنتظر برگزار شد، با اشاره به اهمیت برپایی این گونه نشست ها گفت: برگزاری این گونه نشست ها برای اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر اصناف سبب ایجاد همدلی بیشتر بین اعضا خواهد شد.

وی با اشاره به شعار امسال افزود: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب درباره شعار امسال، یکی از زمینه های برقراری همدلی و همزبانی میان دولت و ملت برگزاری این نشست ها است که سبب ایجاد وحدت و رسیدن به هدف اصلی انقلاب عزت، استقلال و تعالی کشور است.

حجت الاسلام حسناتی از دیگر ضرورت های برگزاری این نشست ها را آگاهی از مسائل و احکام شرعی به ویژه در حوزه تجارت و خرید و فروش بیان داشت و گفت: آگاهی از احکام خرید و فروش از جمله مسائلی است که از دوران ائمه اطهار وجود داشته است چنان که شاهد هستیم بسیاری از شاگردان ائمه به تجارت مشغول بودند.

وی تجارت کردن را راه رفتن بر لبه شمشیر و بازار را میزان و نماد یک جامعه بیان کرد و افزود: رزق ریشه دین و زندگی است و گاهی ناخواسته تنها بر اثر غفلت و ناآگاهی این رزق حرام و یا شبهه ناک می شود و این یکی از دردهای ریشه ای در زندگی امروزی است.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد بازار اسلامی را مظهر علم و معرفت برشمرد و گفت: با نگاهی در تاریخ شاهد هستیم که اکثر بازاری های قدیم از علمای طراز اول بودند و نحوه رفتار و عملکرد آنها به ویژه در سفرهای تجاری یکی از عوامل مهم گسترش تشیع در جهان است.

وی در ادامه بیان داشت: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری دچار آسیب هایی است که بخش عمده آن توطئه ها و نقشه های دشمن برای نابودی این نظام است و در زمانی که دشمنان شبانه روز بر علیه این نظام توطئه می کنند چرا ما نباید برای بالا بردن آگاهی خود این گونه نشست ها را برگزار کنیم.

حجت الاسلام حسناتی رعایت اصول اخلاقی و آموزش احکام به ویژه در برخورد با شاگرد مغازه و الگوگیری از سیره ائمه اطهار به ویژه حضرت فاطمه و امیرمؤمنان گفت: برای یک بازار اسلامی در درجه اول رعایت مسائل شرعی و اخلاقی در اولویت است و نحوه برخورد ائمه اطهار با کنیزان و غلامان خود که جزء حافظان قرآن بودند، بزرگترین الگو برای این قشر از جامعه است.

وی در ادامه بیان کرد: ترویج فرهنگ بیگانه در قالب پوشاک و نحوه عرضه آن در بازار اسلامی باید بیش از همیشه مورد دقت قرار گیرد و سیره ائمه اطهار در این زمینه خیلی حساس بودند که حتی در زمان حاکم جبار برای حفظ عزت اسلام مانع ورود کالای خارجی و ترویج فرهنگ آنان شد و یکی از حربه های دشمن در جنگ نرم احاطه بر بازار مسلمین است.

امام جمعه نجف آباد با تأکید بر برگزاری جلسات آموزش احکام کسب و کار ویژه اصناف افزود: گاهی بر اثر غفلت و ناآگاهی یک کسبه سبب رسیدن دشمن به اهدافش می شویم که دشمن برای نابودی تمام اقشار این جامعه و نظام طرح و برنامه دارد و بصیرت و آگاهی مهم ترین عامل برای مقابله با جنگ نرم دشمن است.

وی در ادامه با اشاره به حادثه تاریخی اندلس و تسلط مسیحیان بر این کشور گفت: دشمنان نظام اسلامی تنها عامل نابودی را در ترویج فساد و فحشا در جامعه اسلامی یافتند و امروز نیز در جنگ نرم به دنبال تحقق این دو عامل در جامعه و در بین اقشار مختلف هستند.

حجت الاسلام حسناتی در پایان با اشاره به ورود هیأتی از مسؤولین شهر نجف اشرف و عقد معاهده خواهرخواندگی میان نجف اشرف و نجف آباد افزود: انجام این گونه اقدامات حتی در شهرهای کوچک سبب خواهد شد تا دشمنان که به طمع تسلط بر بازارهای کشورهای اسلامی وارد منطقه شده اند، در این خیال خام خود برای ابد بمانند.

وی افزود: با اتفاقاتی که در منطقه افتاده است به ویژه در کشور یمن، مستکبران عالم در باتلاقی گرفتار شده اند که خود مسبب آن بودند و امروز دنیا مجبور است در مقابل ایران کرنش کند و این کرنش دشمنان تنها در سایه همدلی و وحدت دولت و ملت به دست خواهد آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :