کد خبر: ۲۷۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲ 01 August 2016


مدیر کمیته امداد امام خمینی ساوجبلاغ از اجرای طرح مفتاح‌الجنه در این شهرستان خبر داد.

شاپور قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج گفت: در دین مبین اسلام اکرام نیازمندان و دستگیری از مستمندان توصیه شده است و بارها پیامبر گرامی اسلام‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) بر انجام این تکلیف دینی و انسانی تاکید فرموده‌اند.

وی افزود: حمایت از نیازمندان تنها کمک به آنها و اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی نیست و در احادیث و روایات مختلف از پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت‌(ع) داریم که آنها با نیازمندان، مستمندان و فقرا همنشینی کرده و از آنها دلجویی می‌کردند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: بنابراین برای ترویج فرهنگ ایثار و ازخودگذشتگی در جامعه و فرهنگ دستگیری از نیازمندان باید با اجرای برنامه‌های فرهنگی مردم و به ویژه مسؤولان را تشویق به دیدار و دلجویی از فقرا و مستمندان کنیم.

قاسمی گفت: در این راستا کمیته امداد طرح مفتاح‌الجنه را در دستور کار قرار داده که هدف از اجرای آن، برگزاری دیدارهایی با خانواده‌های زیرپوشش این نهاد است.

وی ادامه داد: مسؤولان فرمانداری و دستگاه‌های اجرایی ساوجبلاغ استقبال خوبی از اجرای این طرح داشتند و به طور مرتب و هفتگی به دیدار افراد و خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد می‌روند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی ساوجبلاغ افزود: حضور مسؤولان و افراد خیر در جلسات دیدار با خانواد‌های زیرپوشش از نظر روحی و معنوی تاثیر زیادی در بین خانواده‌های نیازمند و همچنین مسؤولان این شهرستان دارد.

قاسمی ادامه داد: این دیدارها موجب می‌شود که مسؤولان دستگاه‌های مختلف از نزدیک با مشکلات، نیازها، مسائل و سختی‌های زندگی افراد نیازمند و مستمند آشنا شده و در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های عمرانی تلاش بیشتری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر طرح‌های بسیاری با هدف جذب افراد نیکوکار و خیر شهرستان ساوجبلاغ و افزایش طرح‌های حمایتی از نیازمندان در دستور کار داریم که به طور قطع بدون همراهی و مردم این طرح‌ها به نتیجه کامل نمی‌رسد.

قاسمی در پایان گفت: امیدواریم رسانه‌ها با پوشش دقیق و صحیح فعالیت‌های کمیته امداد امام خمینی فرهنگ کمک به نیازمندان و دستگیری از مستمندان را بیش از گذشته در جامعه نهادینه کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار