کد خبر: ۲۷۰۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۳ 01 August 2016

به گزارش تابناک یزد،نشست آمادگی برای حضور ارزیابان یونسکو جهت ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد با حضور معاون میراث فرهنگی کشور در استانداری یزد برگزار شد.

«سیدمحمدرضا سیدحسینی» معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد، این نشست را مهم‌ترین جلسه معاونت عمرانی استانداری ذکر کرد و ثبت بافت تاریخی شهر یزد را پر اهمیت‌ترین اتفاق استان برشمرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ثبت جهانی بافت تاریخی شهر یزد می‌تواند سرنوشت استان و شهر یزد را در سطح کشوری و جهانی تغییر دهد و یزد را به یک شهر فعال در عرصه جهانی تبدیل کند.

«محمدحسن طالبیان» معاون میراث فرهنگی کشور نیز در این جلسه از تلاش‌های مسئولان استان از جمله معاونت عمرانی استانداری یزد و اداره کل میراث فرهنگی در جهت آماده‌سازی بافت هم‌چنین تهیه پرونده ثبت جهانی تقدیر و تشکر کرد و روزهای باقی مانده تا حضور ارزیابان یونسکو در یزد را روزهای سرنوشت‌ساز استان خواند.

«محمدمهدی شرافت» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد نیز در این جلسه به ارائه گزارش روند آماده‌سازی بافت تاریخی شهر یزد پرداخت.

این مسئول اهم موضوعات پیش رو تا حضور ارزیابان یونسکو را ساماندهی تابلوها، به خصوص تابلوهای اطلاع‌رسانی، پاک‌سازی معابر اصلی از انواع دیوارنویسی و آشفتگی تأسیسات برقی و مکانیکی و نخاله‌های ساختمانی و روشنایی اماکن در شب و دقت نظر در خصوص مبلمان شهری فضاهای عمومی بافت دانست و از مدیران شهری مرتبط در این خصوص تقاضای همکاری و هماهنگی لازم را در این رابطه کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار