کد خبر: ۲۷۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۲ 02 August 2016

معاون سیاسی و اجتماعی استاندارسیستان و بلوچستانگفت: امروزه نیاز است که پژوهشگران برای حل مشکلات جامعه از جمله ریزگردها و حاشیه نشینی راهکار ارائه دهند.

علی‌اصغر جمشیدنژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا-منطقه سیستان وبلوچستان،اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در راستای اهداف انقلاب فرهنگی ایران بعد از پیروزی انقلاب تاسیس شد و دارایی ویژگی های است که به دلیل رفع بوروکراسی در سیستم کاری و کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که در حال انجام است انعطاف پذیری آن در پروژه های تحقیقاتی راحت تر می باشد.

وی ادامه داد:جهاد دانشگاهی در برخی از استانها موفقیت های چشمگیری کسب کرده که آن از جمله میتوان به پژوهشگاه رویان که یک مرکز درمانی و تحقیقاتی در حوزهٔ ناباروری در ایران می باشد اشاره کرد.

وی بیان کرد:جهاد دانشگاهی باید منطبق با نیازهای هر منطقه در پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی که در شرح وظایف آن آمده است ورود جدی پیدا کند.

جمشید نژاد با بیان اینکه جهاد دانشگاهی سابقه نسبتا خوبی در استان دارد افزود:با وجود پتانسیل بالای مراکز آموزشی در سطح استان،اساتید گرانقدر،موسسات آموزشی خوب،دانشگاه و دانشکده های متعدد ،گستردگی رشته ها و دانشجویان ،انتظار بیشتری از این نهاد می رود.

وی در پاسخ به این سوال که چگونه میتوان به بهبود وضعیت علمی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی کمک کرد اظهار داشت:با بهره گیری از اساتید علاقه مند ورود به مسائل جامعه و رفع نیازهای آن میتوان به بهبود وضعیت علمی و تحقیقاتی کمک شایانی کرد.

وی افزود: پژوهشگران حوزه جهاد دانشگاهی می توانند با ارائه راهکار در رفع معضل ریزگردها ،حاشیه نشینی و توسعه سواحل مکران اقدام کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار