نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی؛
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر چه منابع دولتی به تنهایی برای ارائه خدمات به مددجویان کافی نیست،گفت: دولت با محدودیت جدی منابع روبرو است و باید از ظرفیت خیران برای ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان جامعه بهره گرفت.
کد خبر: ۲۷۱۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 03 August 2016
به گزارش تابناک ایلام؛جلال میرزایی روز چهارشنبه در نشست برنامه ریزی اداره کل بهزیستی ایلام اظهار کرد: این مشکل ساختاری که در سطح ملی وجود دارد موجب شده سازمان ها و نهادهای حمایتی با کمبود منابع مالی مواجه باشند و توانایی پاسخگویی و رفع نیازهای کامل جامعه هدف شان را نداشته باشند.

وی افزود: ایلام در این میان با توجه به محرومیت هایی که دارد بیشتر از سایر مناطق کشور از این معضل آسیب و رنج می برد چون با کمبود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز برای خدمات دهی به نیازمندان مواجه است.

میرزایی با بیان اینکه اگر چه منابع دولتی به تنهایی برای ارائه خدمات به مددجویان کافی نیست، تاکید کرد: دولت با محدودیت جدی منابع روبرو است و باید از ظرفیت خیران برای ارائه خدمات به محرومان و نیازمندان جامعه بهره گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس دهم با تاکید بر اینکه مردم جامعه برای رفع مشکل نیازمندان باید احساس مسئولیت داشته باشند، گفت: عمده مردم در این زمینه کوتاهی کرده و بیشتر از دولت انتظار دارند در حالیکه دولت با محدودیت شدید منابع مالی مواجه است.

وی یادآور شد: افرادی که توانایی مالی دارند باید به سمت مشارکت با دستگاه ها و نهادهای حمایتی بیایند تا زمینه رفع مشکلات و ارائه خدمات مطلوب به محرومان و نیازمندان جامعه فراهم شود.

میرزایی همچنین خدمت در بهزیستی را کاری مقدس دانست و اضافه کرد: کارکنان این مجموعه در خدمات دهی به نیازمندان وظیفه ای سخت و ارزشمند بر عهده دارند.

وی در ادامه از روند استخدام در دولت گذشته انتقاد کرد و گفت: این استخدام ها بدون در نظر گرفتن نیاز دستگاه های اجرایی انجام گرفت و خیانت به کشور بود چون بجای نگاه تخصصی با نگرش ایجاد اشتغال انجام شده است.

به گفته وی، استخدام هایی که در دولت گذشته صورت گرفته هدفمند و در راستای حل مشکلات دستگاه ها نبوده اند.

مدیرکل بهزیستی ایلام نیز در این نشست از ضعف زیرساخت های این دستگاه برای ارائه خدمات مطلوب به جامعه هدف انتقاد کرد و گفت: اگر دغدغه همه مسئولان کشور مسایل اجتماعی باشد بخش مهمی از آسیب های این حوزه رفع خواهد شد.

فرهاد قیصربیگی همچنین بر ضرورت شناخت بیشتر مردم و مسئولان از خدمات و فعالیت های بهزیستی تاکید کرد و افزود: رسانه های گروهی در این زمینه رسالت سنگینی دارند.

وی با اشاره به 176 ماموریت و خدمات سازمان بهزیستی به جامعه هدف ادامه داد: امروز ماموریت های بهزیستی به عموم مردم تسری پیدا کرده و خدمات این سازمان از بد تولد تا زمان مرگ را شامل می شود.

قیصربیگی ارائه خدمات پیگیری از معلولیت ها، مشاوره ژنتیک و سایر مشاوره ها به 50 هزار نفر در سال و ساماندهی بیش از 10 هزار کودک در مهدهای کودک را از جمله فعالیت های این سازمان اعلام کرد.

وی یادآور شد: با وجود محدودیت های مالی و نیروی انسانی، ولی این سازمان از مجموعه های پیشرو در کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی است.

وی رفع مشکلات زیر ساختی این سازمان را در بهبود شرایط زندگی و رفاه اجتماعی مردم موثر دانست و اضافه کرد: بهزیستی ایلام بدلیل مشکلات و کمبود منابع مالی و انسانی از شکننده ترین ادارات در نظام اداری استان محسوب می شود.

قیصربیگی استیجاری بودن 100 درصد مراکز خدمات رسانی بهزیستی، ضعف ناوگان حمل و نقل، تعداد بالای نیروهای قراردادی، عدم اعمال سختی کار برای کارکنان این مجموعه و نداشتن توانایی در پرداخت 30 میلیارد ریال مطالبات دیون کارکنان را از عمده مشکلات این سازمان دانست که نیازمند توجه مسئولان است.

جلال میرزایی همچنین از مرکز اورژانس اجتماعی و شیرخوارگاه بهزیستی ایلام نیز بازدید کرد و در جریان فعالیت های این مراکز قرار گرفت./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار