کد خبر: ۲۷۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳ 03 August 2016


رئیس اداره دامپزشکی فردیس از اجرای طرح ضربتی نظارت بر عملکرد دامداری‌ها و واحدهای عرضه گوشت سفید و قرمز خبر داد.

محمدمهدی راهنورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: حوزه کاری دامپزشکی به دلیل اینکه با سلامت جامعه ارتباط مستقیم دارد، بسیار حساس و خطیر است.

وی افزود: اگر در انجام نظارت‌های خود بر عملکرد دامداری‌ها و واحدهای عرضه مواد پروتئینی کوچک‌ترین غفلتی داشته باشیم، سلامت جامعه با آسیب و تهدید جدی روبه‌رو می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس تصریح کرد: به عنوان نمونه در هفته گذشته ماموران و بازرسان ما در حین انجام وظیفه و نظارت بر عملکرد واحدهای صنفی مرتبط با مورد مشکوکی در یک واحد عرضه مواد پروتئینی مواجه شدند.

راهنورد گفت: به دلیل هوشیاری و دقت و همچنین سرعت عمل ماموران و بازرسان دامپزشکی، بلافاصله مورد مشکوک تحت بررسی دقیق قرار گرفت و نقاط دیگر این واحد صنفی با دقت مورد بازرسی قرار گرفت.

وی بیان داشت: متاسفانه از این واحد بیش از 250 کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی، اعم از گوشت سفید و قرمز فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و ضبط شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس افزود: اگر ماموران و بازرسان ما هوشیاری لازم را نداشتند، به طور قطع این اجناس فاسد و تاریخ مصرف گذشته در بازار توزیع و سلامت و جان مردم را تهدید می‌کرد.

راهنورد ادامه داد: در این راستا طرح ضربتی نظارت بر عملکرد دامداری‌ها و واحدهای صنفی فعال در حوزه عرضه فراورده‌های خام دامی و مراکز فروش مواد پروتئینی در شهرستان فردیس از روز گذشته آغاز شده است.

وی اظهار داشت: در بازرسی‌ها اگر با کوچک‌ترین مورد مشکوکی مواجه شویم، بلافاصله موضوع را تحت بررسی‌های دقیق قرار داده و به طور قطع با متخلفانی که به سلامت جامعه بی‌توجه هستند، برخورد قاطع قانونی خواهیم داشت.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فردیس در پایان از واحدهای صنفی و دامداری‌های این شهرستان خواست تا با بازرسان در انجام طرح فوق همکاری لازم را داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار