رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل خبرداد:
رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل از اجرای پیمایش ملی سنجش سواد سلامت ایرانیان در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 25 April 2015

به گزارش ایرنا، دکتر رامز نصیری صالح روز شنبه گفت: این طرح با در نظر گرفتن 500 نمونه در مناطقی از شهرهای اردبیل و مشگین شهر توسط پرسشگران مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) شعبه اردبیل اجرا می شود.

وی جایگاه و نقش سواد سلامتی در پیشبرد اهداف سلامتی کشور و کاهش چشمگیر هزینه های بهداشتی و درمانی را مهم ارزیابی کرد و افزود: در قالب اجرای این طرح ، پرسشنامه ای برای سنجش میزان سواد سلامت در بین افراد جامعه تنظیم شده تا مصاحبه شوندگان پاسخ های خود را به شکل واقعی ارائه دهند.

نصیری بیان کرد: در قالب برنامه سنجش ملی سواد سلامت ایرانیان معیار و میزانی برای میزان سواد سلامت در بین افراد جامعه تعیین شده و در برنامه ریزی های آینده نظام سلامت کشور از آن استفاده می شود.

وی با دعوت از شهروندان برای همکاری با پرسشگران این طرح گفت: سنجش میزان سواد و سلامت به عنوان یک طرح ملی در کل کشور انجام می شود و جهاد دانشگاهی برای اولین بار متولی گری این پیمایش را بر عهده گرفته است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل ، نصیری افزود: طرح ملی سنجش میزان سواد سلامت ایرانیان به کارفرمایی وزارت بهداشت به طور رسمی و با ابزار یکپارچه و یکسان در حال اجرا است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار