رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام فارس گفت: پس از سال‌ها انتظار این هیأت برای نخستین‌بار صاحب سالن ورزشی ویژه بدن‌سازی و پرورش اندام می‌شود.
کد خبر: ۲۷۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲ 10 August 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:محمدعلی فرهنگ‌مهر با بیان این‌که پس از سال‌ها انتظار این هیأت برای نخستین‌بار صاحب سالن ورزشی ویژه بدن‌سازی و پرورش اندام می‌شود اظهار داشت: این سالن در زمینی به مساحت یک‌هزار و 600 مترمربع و گنجایش 2 هزار نفر و با اعتباری افزون‌بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان تا پایان سال جاری در شیراز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از سالن ورزشی بدن‌سازی و پرورش اندام تا حدود بسیاری از مشکلات، معضلات و دغدغه‌های این هیأت به‌ویژه ورزشکاران این رشته برطرف می‌شود.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس تصریح کرد: با به دست گرفتن سکان مسؤولیت در این هیات با هدف توجه به زیرساخت‌ها و گسترش این رشته در میان جوانان و نوجوانان و دیگر آحاد جامعه از اسفندماه سال 1393 تاکنون شاهد اجرای فعالیت‌های متعدد خدماتی و ورزشی از سوی 60 نفر از اعضا در این سازمان هستیم.

فرهنگ‌مهر بیان داشت: بیش از 300 باشگاه بدن‌سازی در زیرمجموعه باشگاه‌های ورزشی در استان فارس مشغول فعالیت هستند و بر اساس آمار هیأت پزشکی، 25 هزار نفر در این رشته مشغول فعالیت هستند و با احتساب این میزان بیش از 30 درصد را ورزشکاران فعال تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه هیأت ورزش بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس برای نخستین‌بار در طول تشکیل موفق به کسب رتبه نخست کشوری در میان تمام هیأت‌های استانی شده است، افزود: کسب عناوین دو مقام دومی بزرگ‌سالان و یک مقام سومی پیشکسوتان کشوری، مقام‌های دوم و سوم جوانان و نیز کسب مقام جهانی توسط هادی چوپان و هادی محمدی هر دو از استان فارس در مسابقات قهرمانی 215 میلادی در کشور اسپانیا از دیگر موفقیت‌های این هیأت از بدو تأسیس بوده است.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس از برگزاری مسابقات قهرمانی باشگاه‌های این استان در سه رشته پرورش اندام، فیزیک و کلاسیک خبر داد و افزود: این مسابقات از امروز بیستم تا بیست‌ودوم مردادماه جاری در سالن شهید آیت‌الله دستغیب برگزار می‌شود.

فرهنگ‌مهر اضافه کرد: نفرات برتر این دوره از مسابقات با هزینه کامل هیأت به مسابقات کشوری که سوم شهریورماه امسال در تبریز برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

ممنوعیت خریدوفروش، نگهداری و تجویز مکمل‌های ورزشی در باشگاه‌ها

وی در مورد نحوه استفاده از داروهای نیروزا در بعضی از باشگاه‌ها، بیان داشت: بر اساس بخشنامه انضباطی  ارسالی از اداره کل ورزش و جوانان هرگونه خریدوفروش، نگهداری و تجویز مکمل‌های ورزشی و نیز داورهای دوپینگی در تمام باشگاه‌های ورزشی به‌ویژه بدن‌سازی ممنوع است.

رئیس هیأت بدن‌سازی و پرورش اندام استان فارس اظهار داشت: هیأت ورزش بدن‌سازی و پرورش اندام با تشکیل کمیته نظارتی باشگاه‌های ورزشی را رصد کرده و تخلفات احتمالی را بدون اغماض به اداره کل ورزش و جوانان گزارش می‌دهد.

فرهنگ‌مهر خاطرنشان کرد: در سال جاری از 110 مورد بازرسی از باشگاه‌های بدن‌سازی 17 مورد تخلف شناسایی و به آنان تذکر انضباطی داده شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار