یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: اسلام اهمیت و احترام ویژه‌ای برای زن قائل است که نمونه آن در رفتار پیامبر(ص) با حضرت خدیجه بیان شده است.
کد خبر: ۲۷۸۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 16 August 2016
به گزارش تابناک قم، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی شامگاه دوشنبه در دیدار با دست‌اندرکاران کنگره حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: دشمنان با تبلیغات منفی و سوء این طور وانمود می‌کنند که اسلام برای زن احترامی قائل نشده است.

وی افزود: این در حالی است که پیامبر(ص) در زمانی که زنان را جزء انسان نمی‌دانستند و یا نگاه ابزاری به زن داشتند جایگاه ویژه‌ای برای آنان قرار داد که نمونه آن تمجید پیامبر(ص) از حضرت خدیجه بود.

استاد سطوح عالی حوزه با تقدیر از برگزارکنندگان همایش حضرت خدیجه(س) ادامه داد: یکی از فواید برگزاری این همایش پرداختن به این مسئله و جایگاه زنان در اسلام است.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری این همایش باعث آشنایی بیشتر مردم و به خصوص نسل جوان با شخصیت حضرت خدیجه(س) خواهد شد بانوی فداکاری که همه چیز خود را در راه پیامبر(ص) فدا کرد.

آیت الله مکارم شیرازی افزود: حضرت خدیجه(س) زمانی به حضرت محمد(ص) ایمان آورد که هیچ‌کس ایمان نیاورده بود و در طول مدتی ایثار و فداکاری کرد که دوره مشکلات و سختی‌های زندگی پیامبر(ص) بود.

وی اضافه کرد: ازدواج حضرت خدیجه در شرایطی که پیامبر اسلام(ص) هنوز به پیامبری مبعوث نبود و در دوره‌ای که ازدواج‌ها بر معیارهای مادی صورت می‌گرفت نوعی فداکاری بود که به علت جذبه اخلاقی پیامبر و یا الهام الهی صورت گرفت.

این مفسر قرآن کریم افزود: برگزاری همایش برای حضرت خدیجه(س) سپاسگزاری از خداوند برای چنین شخصیتی همچنین بیان بیشتر زندگانی ایشان است.

وی اضافه کرد: در زندگی حضرت خدیجه مسائلی مانند تولد حضرت زهرا(س) با ویژگی‌های خاص وجود دارد زیرا در هنگام تولد آن حضرت میوه بهشتی برای ایشان حاضر شد و در عالم جنینی با مادر سخن می‌گفت و باید مدارک آن ارائه شود تا برخی آن را افسانه نپندارند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار