رئیس آموزش و پرورش اردکان گفت: توجه به مناسب‌سازی در مدارس جدیدالاحداث اردکان مدنظر قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۸۰۱۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 18 August 2016

به گزارش تابناک یزدمحمد اشرفیان  در چهارمین جلسه ستاد مناسب‌سازی شهرستان اردکان، آموزش و پرورش را بازتاب‌دهنده فرهنگ هر جامعه معرفی کرد و اظهار داشت: آموزش و پرورش می‌تواند هم فرهنگ نحوه برخورد با معلول و حضور فعال وی در جامعه را نهادینه ‌کند و هم با فراهم آوردن شرایط مناسب، فرد معلول را وارد جامعه پیرامونی و اجتماعی کند.

رئیس آموزش و پرورش اردکان بیان کرد: دانش‌آموزانی که دارای معلولیت‌های جسمانی هستند اگر در مدرسه جداگانه‌ای تحصیل ‌کنند باعث فاصله گرفتن این افراد از جامعه می‌شود و زمانی که وارد اجتماع ‌شوند و مجبور باشند در کنار افراد عادی قرار ‌بگیرند، مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌شود.

وی عنوان کرد: اگر نگاه به معلول در جامعه از همان ابتدا به درستی مدیریت شود در آینده این افراد به راحتی می‌توانند در کنار سایر شهروندان زندگی عادی داشته باشند.

اشرفیان با اشاره به اینکه بسیاری از دانش‌آموزان مدارس استثنایی از لحاظ بهره هوشی هیچ تفاوتی با دانش‌آموزان عادی ندارند و تنها با مشکلات جسمانی، حسی و حرکتی مواجهند، گفت: با اجرای طرح آموزش تلفیقی باید شرایط حضور این دانش‌آموزان را در کنار دانش‌آموزان و مدارس عادی فراهم کنیم.

وی افزود: در مورد مدارس جدیدالاحداث باید هماهنگی‌های لازم در زمینه مناسب‌سازی به صورت استانی و از طریق واحد نوسازی مدارس استان و از همان مراحل اولیه و تهیه نقشه اقدام شود اما در مورد مدارس قدیمی و در حال استفاده شهرستان سعی بر مناسب‌سازی بوده به ویژه مدارسی که نیاز به تعمیرات داشته، موارد مناسب‌سازی در نظر گرفته شده است.

اشرفیان خاطرنشان کرد: در مجموع آموزش و پرورش تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته و امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور همه مدارس این شهرستان برای دانش‌آموزان کم‌توان و معلول مناسب‌سازی شود.

رئیس آموزش و پرورش اردکان عنوان کرد: تلاش شده با ایجاد یک کمیته بازرسی و مکاتبه با همه مدارس شهرستان، نسبت به مناسب‌سازی مدارس با هدف حضور بدون مانع و آسان دانش‌آموزان کم‌توان اقدام گردد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار