مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در حال رایزنی هستیم تا در شهرک الهیه اردبیل و با تامین منابع اعتباری مناسب اولین ورزشگاه اختصاصی بانوان را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.
کد خبر: ۲۸۱۵۳۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰ 20 August 2016

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از فارس، ایوب بهتاج در پاسخ به سؤوالات خبرنگاران در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه در اردبیل اظهار کرد: ما از هرگونه انتقاد سازنده در حوزه ورزش حمایت می‌کنیم چرا که حتی این نقدها و انتقادها را پربرکت به نفع ورزش و ورزشکاران می‌دانیم.

وی با بیان اینکه نباید به جای نقد و انتقاد سازنده فضای تخریبی در ورزش اتفاق بیفتد، افزود: بنده اعتقادی به تخریب و یا زیر سئوال بردن شخصیت‌ها در حوزه ورزش ندارم و معتقدم چنین اقداماتی در جامعه اسلامی ما پسندیده به نظر نمی‌رسد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در حال رایزنی هستیم تا در شهرک الهیه اردبیل و با تامین منابع اعتباری مناسب اولین ورزشگاه اختصاصی بانوان را در اردبیل راه‌اندازی کنیم.

بهتاج ضعف شدید منابع مالی و اعتبارات را در سه سال اخیر یادآور شد و گفت: با توجه به اینکه وضعیت اقتصادی کشور در این سال‌ها بحرانی بوده اعتبارات اختصاص یافته به حوزه ورزش به هیچ‌وجه قابل قیاس با سایر دوره‌ها نبوده است.

وی با بیان اینکه به‌رغم تصویب بودجه یک میلیارد و 870 میلیون تومانی در سال گذشته که این رقم سیر صعودی پیدا کرده به بیش از 2 میلیارد و 730 میلیون تومان ارتقا یافته تصریح کرد: ما بعد از اجرای برجام از این وضعیت بحرانی نجات پیدا کردیم به طوری که بودجه ورزش این استان 3 برابر شده اما همچنان تخصیص‌ها در حد 40 تا 50 درصد است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه بیشترین بودجه ورزش ما از محل منابع برگشتی از طریق اجاره سالن‌های ورزشی بوده است، ادامه داد: در سال 92 از محل اجاره سالن‌ها 420 میلیونی تومان ولی امسال یک میلیارد و 200 میلیون تومان از این محل درآمد داشتیم که عمدتا صرف نگهداری سالن‌ها، پرداخت انشعابات و برخی هزینه‌های جاری شده است.

بهتاج با بیان اینکه ما غیر از اجاره سالن‌ها نمی‌توانیم اعتباری را به هیأت‌ها تخصیص بدهیم، افزود: هیچ تیمی نمی‌تواند مدعی باشد که آماده اعزام به مسابقات ملی و جهانی بوده ولی ما زمینه این اعزام را فراهم نکردیم.

وی ادامه داد: ما همه 18 تیم استان را در لیگ‌های کشوری پشتیبانی کردیم تا در مسابقات حضور پیدا کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مورد طولانی شدن اجرای برخی از پروژه‌ها به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی تصریح کرد: ما نیز ناراحت هستیم که چرا سالنی که باید 8 ماه افتتاح می‌شد بیش از 8 سال طول کشیده است و یا استخری که در پارس‌‌آباد در حال احداث داشتیم سال‌های متمادی به طول انجامیده است در حالی که ما به شدت در این سال‌ها با کمبود اعتبارات هزینه‌های و جاری روبه‌رو شدیم.

بهتاج تصریح کرد: ما کمترین فضای ورزشی را در مرکز استان داریم به طوری که 33 صدم مترمربع سرانه فضای ورزشی در اردبیل است در حالی که این شهر میزبان بسیاری از مسابقات ورزشی است.

وی گفت: چندین پروژه بزرگ ورزشی را در مرکز استان در اولویت اجرا قرار دادیم که نمونه ان احداث ورزشگاه ویژه بانوان است که در شهرک الهیه احداث می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل در مورد توسعه ورزش همگانی نیز بیان کرد: ما در بین استان‌های کشور رتبه دوم را در توسعه ورزش همگانی داریم و در بسیاری از شهرها ورزش همگانی با تقویت و توانمندسازی جاده‌های سلامت راه‌اندازی شده و مورد حمایت جدی قرار گرفته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار