مدیر بیمارستان مهریز گفت: بخش زایمان بیمارستان مهریز در ارتقای سلامت مادران پیشتاز کشور است.
کد خبر: ۲۸۱۶۶۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶ 21 August 2016

به گزارش تابناک یزد،سیدرسول محسن‌زاده  اظهار داشت: با تلاش، علاقه و انگیزه بالای کارکنان بخش مامایی، این بیمارستان موفق به کسب رتبه نمونه کشوری در زمینه اجرای دستور العمل‌های زایمان طبیعی «طرح تحول نظام سلامت» شد همچنین  این بخش مجری برتر طرح ارتقاء سلامت مادر و نوزاد است.

وی عنوان کرد: این بخش با داشتن 11 تخت بستری، سه تخت زایمان و دو تخت معاینه به صورت شبانه‌روزی به بیماران خدمات ارائه می‌کند.

مدیر بیمارستان مهریز با بیان اینکه در حال حاضر این بخش با داشتن دو پزشک متخصص زنان و زایمان جوابگوی نیازهای مردم شهرستان است، عنوان کرد: آمار بستری غیرزایمانی این بخش در سه ماهه اول سال گذشته 91 نفر بوده که این آمار در مدت مشابه سال 95 به 142 نفر رسیده است.

محسن‌زاده تصریح کرد: در قسمت بیماران زایمانی نیز در سه ماهه اول سال گذشته 204 نفر بستری شدند که 153 زایمان طبیعی و 51 زایمان به روش سزارین انجام شد که که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 280 نفر رسیده که 222 زایمان طبیعی و 58 زایمان نیز به روش سزارین انجام شده است.

وی افزود: تاکید مسؤولان وزارت بهداشت و درمان به ترویج زایمان طبیعی در راستای ارتقای سلامت مادران باردار و جلوگیری از کاهش خطرات و آسیب‌های وارد شده به مادران در روش عمل سزارین، سبب شده کارمندان این بخش از بیمارستان سختی‌ها و تنش‌های انجام این دستور را به جان بخرند و حاصل این تلاش‌ها کاهش آمار عمل‌های سزارین نسبت به آمار کل زایمان بوده است.

 محسن‌زاده عنوان کرد: درصد سزارین به تعداد زایمان‌های انجام شده در این بیماستان در سه ماه نخست سال گذشته 26 درصد بوده که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 21 درصد رسیده است به این معنا که به رغم افزایش تعداد زایمان‌ها، تعداد سزارین کاهش و آمار زایمان‌های طبیعی افزایش یافته است.

وی یادآور شد: موفقیت اخیر این بخش باعث شده مسؤولان بیمارستان بتوانند بودجه مناسبی را برای توسعه این بخش از وزارت بهداشت دریافت کننده و در آینده نه چندان دور با تکمیل پروژه طرح توسعه و ساختمان جدید بخش زایمان شاهد پیشرفت‌های بیشتر و درخشش بیشتر این بخش خواهیم بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار