رئیس کمیسیون اصل 90 بر لزوم بازنگری در بودجه استان قزوین تاکید کرد و گفت: این استان از مزیت های ویژه ای برخوردار بوده اما متاسفانه از نظر دریافت بودجه و اعتبار در شرایط مناسبی قرار ندارد.
کد خبر: ۲۸۶۰۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۴ 28 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، داود محمدی در همایش ارمغان اعتدال که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهوری و جمعی از مسئولان در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، افزود: همزمان با استان شدن قزوین به واسطه شرایط ویژه ای که وجود داشت ما هیچ اعتبار و بودجه ای در خصوص ویژگی و هزینه راه اندازی دریافت نکردیم و تنها تابلوهای شهرستان تبدیل به استان شد.
وی اظهار داشت: چیزی که ما از دولت تدبیر و امید انتظار داریم اجرای عادلانه بودجه و اعتبارات است.
محمدی با اشاره به طرح های آماده بهره برداری دولت تدبیر و امید گفت: با همه کمبودها تلاش شده تا پروژه ها با بیشترین کیفیت آماده تحویل به مردم باشد و به معنای واقعی مدیریت بهره وری در اجرای طرح ها اعمال شده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت تدبیر و امید گام های مناسبی را در حوزه های مختلف از جمله حل مشکلات اقتصادی برداشته است، افزود: مشکلات مختلفی در استان قزوین به ویژه در حوزه اشتغال وجود دارد و از دولت درخواست داریم تا به این مشکلات رسیدگی کند .
وی اضافه کرد: دشت قزوین بیش از 400 هزار هکتار اراضی حاصلخیز کشاورزی که به واسطه اهمیت آن در گذشته یکهزار و 400 کیلومتر انشعاب آب از سد طالقان کانال کشی شده است.
محمدی تصریح کرد: انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین از موضوعاتی بوده که وقفه داشته و امیدواریم در سفر هیات دولت به این استان این امر محقق شود.
رییس کمیسیون اصل نود اضافه کرد: پروژه شتابگر ملی که هفت هزار شغل ایجاد و قزوین را به مرجعیت علمی در خاورمیانه تبدیل می کند اما بودجه بسیار اندکی دارد و به زحمت ردیف آن را در قانون بودجه سال جاری حفظ کرده ایم.
محمدی افزود: طرح بهین یاب از طرح های اشتغال باید به صورت جدی نظارت شود تا هزینه دولت در این راستا هدر نرود .
وی خاطرنشان کرد: استان قزوین نقش پدافند غیرعامل را نسبت به سایر استان ها به خود اختصاص می دهد و پشتیبان برای پایتخت است و بر این اساس بودجه های این بخش باید مهم در نظر گرفته شود.
محمدی در پایان خواستار رسیدگی به مشکلات فرهنگیان و وضعیت معیشتی آنها شد.

*** دولت باید نگاه ویژه ای به فرهنگیان داشته باشد
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: بیکاری مهمترین مشکلی است که امروزه جوانان و جامعه را درگیر کرده است، از اینرو مهمترین درخواست ما از دولت نگاه ویژه به اقتصاد قزوین در این حوزه است.
سید حمیده زرآبادی افزود: دولت تدبیر و امید در واقع در بازه زمانی فعالیت خود دستاوردهای بسیار خوبی داشته است، لذا در سفرهای مسئولین به استان قزوین نمایندگان به صورت مفصل مشکلات و نیازهای استان قزوین را بررسی کردند و پیگیر نتایج این مشکلات هستیم.
وی با اشاره به مشکلات فرهنگیان جامعه افزود: آینده ما به دست کودکانی است که به دست معلمان پرورش پیدا می کند که به نظر بنده وضعیت معیشتی نامناسب مشکلات فراوانی را ایجاد خواهد کرد.
زرآبادی با اشاره به مشکلات اشتغال در استان قزوین اظهار داشت: یکی از ملزومات ایجاد رونق در اقتصاد تبادل و خرید و فروش بین المللی است از اینرو بعد از رفع تحریم ها بسیاری از تولید کنندگان توانایی تهیه مواد اولیه خود را با قیمت های بسیار پایین تر و فروش کالاهای خود را پیدا کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار