کد خبر: ۲۸۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰ 31 August 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز از تولید روزانه 90 تن شیر تحت نظارت این شبکه خبر داد.

دکتر «مجتبی آغاز» در این‌باره تصریح کرد: بر اساس آمارهای اعلامی شهرستان مهریز هم‌اکنون با داشتن بیش از 28 هزار رأس دام سنگین در شش واحد گاوداری صنعتی و 300 واحد سنتی و نیمه صنعتی یکی از قطب‌های تولید شیر در استان بشمار می‌رود و روزانه به میزان تقریبی 90 تن شیر در این شهرستان تولید می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت و نقش مهم دامپزشکی در تولید شیر سالم، اظهار کرد: پایش و نظارت کامل بر همه واحدهای دامی و رصد بیماری‌ها به‌خصوص بیماری‌های مشترک از جمله وظایف کارشناسان دامپزشکی در این زمینه محسوب می‌شود.

آغاز ادامه داد: در همین راستا بازرسان شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز اقدام به بازدیدهای دوره‌ای و پایش منظم دامداری‌ها، ایستگاه‌های جمع‌آوری، خودروهای حمل و مراکز توزیع شیر می‌کنند تا از رعایت اصول بهداشتی و فنی لازم اطمینان حاصل کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: اجرای تست سل و بروسلوز در دامداری‌ها برای شناسایی دام‌های ناقل به‌منظور حذف از گله از مهم‌ترین فعالیت‌های نظارتی کارشناسان دامپزشکی محسوب می‌شود که به حذف دام‌های آلوده از جمعیت دامی سالم منجر شده و در نهایت با اجرای واکسیناسیون منظم در جمعیت دامی سالم امکان بروز این بیماری‌ها و شیوع آن‌ها در میان دام‌ها تا حد ممکن کاهش یافته و به تبع آن از انتقال و همه‌گیری بیماری‌های مشترک در جامعه انسانی پیشگیری خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار