رئیس بیمارستان طالقانی کرمانشاه:
رئیس بیمارستان طالقانی کرمانشاه با اشاره به اینکه این بیمارستان سال 52 فعالیت خود را آغاز کرده است گفت: عملیات نوسازی و توسعه این بیمارستان از دو سال گذشته آغاز شده و اکنون در آستانه بهره برداری است.
کد خبر: ۲۸۸۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲ 31 August 2016
به گزارش تابناک به نقل ازایرنا، عبدالله فرهادی روز سه شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از بیمارستان طالقانی با بیان اینکه این بیمارستان جزو قدیمی ترین مراکز درمانی استان و منطقه غرب کشور است؛افزود: این بیمارستان دارای دو بافت قدیم و جدید است که توسعه را از فاز جدید شروع کرده ایم.
او با بیان اینکه بافت قدیم بیمارستان دارای شش بخش و دو بخش آی سی یو است گفت: به دلیل قدیمی بودن این بافت نیاز به نوسازی نما و قسمت داخلی داریم.
به گفته او؛ بافت قدیم بیمارستان هشت اتاق عمل دارد که با ساخت اتاق های عمل جدید چهار اتاق بافت قدیم تعطیل می شود.
او یکی دیگر از نیازهای بیمارستان طالقانی را ارتقای هتلینگ دانست و گفت: هتلینگ به معنای به روز کردن تجهیزات و امکانات خدماتی و رفاهی بیماران است که این طرح از سال 93 شروع شده و اکنون با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.
به گفته او؛ برای اجرای طرح هتلینگ بیمارستان طالقانی 38 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
او در مورد بافت جدید بیمارستان طالقانی نیز گفت: ساخت این بافت از 10 سال قبل آغاز شده و اکنون هفت اتاق عمل با هشت تخت، یک بخش آی سی یو مجهز با مدرن ترین تجهیزات امکانات روز و یک مرکز ریکاوری استاندارد در این بافت در دست احداث است. 
به گفته او با بهره برداری از پروژه های بافت جدید تعداد اتاق های عمل بیمارستان طالقانی کرمانشاه به 12 اتاق و 22تخت آی سی یو افزایش می یابد و این تعداد جوابگوی نیاز مراجعه کنندگان خواهد بود.
به گفته او بیمارستان طالقانی در مجموع 280 تخت دارد و برای انجام عمل های جراحی تخصصی در بیمارستان مشکلی از لحاظ متخصص غیر از بخش ارتوپدی جود ندارد.
وی از بیمارستان طالقانی کرمانشاه به عنوان تنها مرکز ترومای غرب کشور نام برد و گفت: به اندازه اهمیتی که این بیمارستان دارد به آن توجه نشده است.در علم پزشکی به هر نوع ضربه، جراحت، آسیب و حادثه وارد شده به بدن انسان 'تروما' گفته می شود.
او با بیان اینکه مجروحان ناشی از نزاع و تصادفات از مراجعه کنندگان اصلی بیمارستان طالقانی هستند گفت:به همراه این گونه بیماران حجم بسیاری همراه نیز وارد بیمارستان می شود و یکی از مشکلات ما کمبود نگهبان برای کنترل و هدایت همراهان بیماران است.
او تعداد تخت های بیمارستان طالقانی را 208 تخت اعلام کرد و ضریب اشغال تخت های بیمارستان را نیز بیش از 90درصد ذکر کرد وگفت: این تعداد تخت کافی نیست و به فکر افزایش تعداد تخت ها هستیم به گونه ای که تعداد تخت های اورژانس را از 11 مورد به 21 تخت افزایش داده ایم.
او با بیان اینکه به فکر توسعه بیمارستان هستیم گفت: بیمارستان نیاز جدی به بخش پشتیبان دارد به طور مثال با کمبود تعداد نیروی بیماربر و خدماتی روبرو هستیم.
او با بیان اینکه اکنون اورژانس بیمارستان فعال است گفت:توسعه بخش اورژانس را نیز شروع کرده ایم و در نظر داریم درسطح دو هزار و 400 متر اورژانس جدید راه اندازی نماییم.
او با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط 120عمل جراحی در بخش های مختلف در بیمارستان طالقانی انجام می شود گفت: حدود 25 جراح در این بیمارستان مشغول به فعالیت هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار