فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی از دستگیری ۸۱۳ تبعه خارجی در مرزهای این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳ 28 April 2015

سردار محمد عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به اینکه مرزبانان توانمند استان موفق شدند با انجام چندین فقره عملیات مرزی صدها تبعه خارجی را حین گذر از مرزهای کشور دستگیر کردند اظهار داشت: قاچاقچیان و اخلالگران به انحای مختلف سعی در برهم زدن نظم و امنیت این نظام می‌کنند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی بیان کرد: امروزه تجهیزات الکترونیکی و دوربین‌های دید در شب کمک شایانی در دورترین یگان‌های مرزی داشته و بنابراین با گستردگی مرزها و حوزه استحفاظی یگان‌های مرزی، استفاده از این دستگاه‌ها امری ضروری بوده تا بتوان هرگونه فعالیت اخلالگران را در نطفه خنثی کرد.

عباسی گفت: در همین رابطه مرزبانان استان توانستند در ماه جاری 18 قاچاقچی انسان را با 813 تبعه خارجی دستگیر کنند و در این باره دستگیرشدگان تابعیت کشورهای افغانستان، پاکستان، بنگلادش و سومالی بوده که با تکمیل پرونده به مراجع مربوطه تحویل داده شدند.

وی از کشف قاچاقچیان مس و نقره در استان خبر داد و تصریح کرد: امروزه و با آغاز فصل بهار، عملیات نظارت در پاسگاه‌های مرزی و انتظامی مرزبانی استان در اولویت کاری نیروهای مرزی قرار داشته تا با آمادگی و توان بالای مرزبانان مقوله قاچاق را کنترل و امنیت را به حد مطلوب رسانند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان‌غربی گفت: در این باره نیروهای پاسگاه انتظامی و پاسگاه مرزی هنگ خوی با حضور مداوم در حوزه استحفاظی و انجام ماموریت‌های مختلف حین کنترل خودروهای عبوری از دو دستگاه خودرو، 204 عدد لوازم تزئینی از جنس مس و نقره قاچاق را کشف و ضبط کردند.

عباسی تصریح کرد: در این رابطه 4 متهم دستگیر و به مقام قضایی معرفی شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار