کد خبر: ۲۹۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۲ 29 April 2015

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن انتقاد از اوضاع نابسامان درمان در شهرهای اطراف تهران در عین حال با اشاره به برگزاری ستاد هفتگی برای نظارت بر مبحث تعرفه‌ها، گفت: گاهی در این ستاد از افرادی نام برده می‌شود که باعث تاسف است.

به گزارش ایسنا سیدحسن هاشمی در مراسم تقدیر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله با بیان اینکه نسل حاضر دست‌پرورده امام (ره) هستند، افزود: جهت‌گیری اصلی انقلاب ما، مستضعفان، فقرا و نیازمندان بوده است و باید این جهت‌گیری امتداد پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه باید بپذیریم که مردم در حوزه بهداشت و درمان با مشکلات زیادی مواجه هستند، اظهار کرد: برخی از این مشکلات دست‌پرورده مسوولان و برخی دیگر به دلیل بداخلاقی‌هایی است که در جامعه پزشکی وجود دارد. باید تلاش شود برنامه‌های دولت و مجلس در مسیر رفع مشکلات باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حدود 10 میلیون نفر در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند، افزود: حاشیه‌نشین‌ها تقریبا فراموش شده‌اند. آنها مشکلات زیادی در زمینه خدمات بهداشتی، درمانی و آلودگی آب و... دارند.

هاشمی ادامه داد: هرچند در نقاط محروم خدمات نسبتا خوبی ارائه شده است، اما عدالتی در این زمینه وجود ندارد. برای مثال در شهرهای اطراف تهران وضعیت درمانی بسیار نابسامان است. در شهر پرند با 700 هزار نفر جمعیت، یک تخت بیمارستانی وجود ندارد. همین اوضاع در شهرهایی مانند شهرقدس با 4500 نفر جمعیت، ملارد با 300 هزار جمعیت، رباط کریم، ورامین، قرچک و... هم برقرار است و بسیاری از شهرها، بیمارستان‌های مناسب و متخصص ندارند. باید دولت و مجلس را تشویق کرد تا در این مسیر قرار گرفته و این مشکلات را برطرف کنند.

وی با طرح این پرسش که آیا اکنون که دولت سلامت را جزو اولویت‌های خود قرار داده، همه مشکلات حل خواهد شد؟، افزود: یک سال به وزارت بهداشت اعتباری داده شد و همه مردم توقع داشتند مشکلات برطرف شود، در صورتی که صد درصد این اعتبار تحقق نیافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار