لاریجانی:
کلود بارتلون رئیس مجلس ملی فرانسه که در راس یک هیات پارلمانی به تهران سفر کرده است
کد خبر: ۲۹۲۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 06 September 2016
 علی لاریجانی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینیه روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فرانسه گفت: تبادل هیات های بلند پایه میان ایران و فرانسه در مقطع کنونی نشان از علاقمندی متقابل برای توسعه روابط فیمابین دارد.

وی با ابراز ناخرسندی از سطح پایین روابط اقتصادی دو کشور و بیان اینکه توسعه روابط اتقصادی به نفع دو کشور است، گفت: در زمینه هایی مانند انرژی، مسائل زیست محیطی، بهداشت، انرژی هسته ای، فناوری های نوین و پتروشیمی ظرفیت های خوبی برای توسعه همکاری های دو کشور وجود دارد.

رئیس مجلس شورای اسلامی هم چنین افزود: مجلس شورای اسلامی نیز از ارتقاء سطح روابط و همکاری های خود با مجالس ملی و سنای فرانسه استقبال می‌کند.

وی در ادامه گفت: فرانسه نباید پایگاهی برای تروریست‌هایی باشد که حتی ارزش صحبت کردن نیز ندارند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تولید 20 هزار مگاوات برق از نیروگاه های هسته ای گفت: در چند روز آینده احداث دو نیروگاه جدید اتمی را با روسیه شروع خواهیم کرد و فرانسه هم می تواند وارد این عرصه شود اما ابتدا باید شرایط همکاری بانک های درجه یک فرانسه با بانک های ایرانی مهیا شود.

وی در ادامه با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و 1+5 و بدعهدی‌های برخی از طرف‌های توافق هسته‌ای ایران در انجام تعهداتشان که طبق برجام متعهد به اجرای آن شده‌اند گفت: در مذاکرات هسته‌ای قرار بود طرفین متوازن عمل کنند، ما محدودیت‌هایی را در فعالیت‌های هسته‌ای پذیرفتیم و طرف مقابل هم تعهداتی برای لغو تحریم و تسهیل روابط اقتصادی ایران کرد، بنا به شهادت مراجع ناظر بین المللی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده است، اما طرف‌های مقابل بدعهدی کردند.

وی افزود: ما در قبال بدعهدی های طرف مقابل از سوی نمایندگان مجلس ایران مورد انتقاد هستیم و این به نفع مذاکرات هسته ای و توافق انجام شده نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به برخی از مشکلات بانکی بر سر راه همکاری های جمهوری اسلامی ایران گفت: آمریکایی ها در این مورد دوگانه برخورد می کنند.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار