مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: حدود 2 هزار و 100 تعاونی در استان وجود دارد که یک‌هزار و 100 تعاونی به صورت فعال کار می‌کنند و باقیمانده آنها تعطیل یا نیمه فعال است.
کد خبر: ۲۹۲۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 06 September 2016
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فرا رسیدن هفته تعاون اظهار کرد: براساس اصل 44 قانون اساسی برنامه‌ریزی شده است در صورت واگذاری اقتصاد به بخش خصوصی، 25 درصد سهم اقتصاد کشور به تعاونی‌ها اعطا شود.

وی با بیان اینکه اکنون 80 درصد اقتصاد دولتی و 20 درصد بخش خصوصی است، گفت: هفت درصد از میزان اقتصاد بخش خصوصی در اختیار تعاونی‌هاست که جایگاه رضایت‌بخشی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم خاطرنشان کرد: در تعاونی‌ها اقتصادهای خرد و قشر ضعیف جامعه با یکدیگر اقتصاد کلانی را ایجاد می‌کنند، تعاونی نیز تنها مسکن نیست، بلکه گرایش‌های زیادی دارد که در قم 22 گرایش تولیدی و خدماتی، صنعتی، مسکن و درمان را در بر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تاکنون 2 هزار و 500 تعاونی در استان قم ثبت شده است، اضافه کرد: از این تعداد، 350 تعاونی در سال‌های گذشته ابطال شده است و اکنون حدود 2 هزار و 100 تعاونی در استان وجود دارد که یک‌هزار و 100 تعاونی به صورت فعال کار می‌کنند و باقیمانده آنها تعطیل یا نیمه فعال است.

بازوند خاطرنشان کرد: حدود 600 هزار نفر جمعیت استان قم زیرپوشش این تعاونی‌ها در گرایش‌های متفاوت فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مسکن گفت: 270 تعاونی مسکن در قم تشکیل شده بود که در بحث مسکن مهر فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم یادآور شد: این تعاونی‌ها بنا دارند، 46 هزار واحد مسکن مهر احداث کنند و تاکنون حدود 44 هزار واحد تحویل داده شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار