مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل از سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومانی برای انجام پروژه عمرانی موقوفات و بقاع متبرکه در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲ 05 February 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام اکبر قیامی عصر امروز در مراسم گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در اردبیل اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و حرکت اساسی و زیربنایی که در احیای ارزش‌های دینی و اسلامی شکل گرفت ما در حوزه احیای موقوفات و عمل به کار نیکوی وقف در جامعه فعالیت‌های خوب و مثمرثمری را شاهد بودیم به طوریکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی این امر به عنوان یکی از معنوی‌ترین کارها در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گرفت.

وی عمران موقوفات و بقاع متبرکه در حال تخریب و اجرای امینانه نیات واقفان را از اقدامی شایسته در این حوزه برشمرد و تصریح کرد: در سال‌جاری چندین پروژه در این زمینه در دستور کار قرار گرفته که از جمله آن پروژه موقوفه کره عرش حاجی‌لر دارای 70 باب مغازه تجاری و 18 واحد خدماتی به مساحت سه هزار مترمربع در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گفت: موقوفات و بقاع متبرکه با افزایش درآمد و بهره‌وری در سال‌های اخیر روبه‌رو بوده به طوریکه با توان‌سنجی‌هایی که در سال‌های اخیر انجام شده زمینه اقدامات خوب و مثبت فراهم آمده تا بتوانیم در عمل به نیات واقفان اقدامات اساسی را به انجام برسانیم.

قیامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: از دیگر اقدامات اوقاف در احیای موقوفات بازسازی موقوفه حاج محمدعلی محله پیرزرگر است که در زیربنای یک‌هزار و 462 متر با چهار باب واحد تجاری و شش واحد مسکونی به انجام رسیده است.

وی موقوفه کاسب احمدی را در عالی‌قاپو از دیگر پروژه‌های مهم در این حوزه بیان کرد و ادامه داد: بیشتر پروژه‌های عمرانی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال اجراست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: 18 پروژه در بازسازی بقاع متبرکه نیز در استان اردبیل در حال انجام است که امیدواریم با اجرا و تکمیل آنها بتوانیم زمینه بهره‌مندی بیشتر از این ظرفیت را فراهم آوریم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار