رئیس انجمن سینمای جوان کرمانشاه:
رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: «خصوصی‌سازی فرهنگ» مانع توسعه فرهنگی است و با توجه به فقر فرهنگی و اقتصادی استان کرمانشاه جایز نیست.
کد خبر: ۲۹۶۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶ 15 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از فارس،کامران رضایی اظهار داشت: انجمن سینما جوان کرمانشاه با همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان طی دو سال اخیر در برگزاری جشن ملی روز سینما با حضور علاقمندان در این عرصه فرهنگی توفیق یافته است.
وی افزود:‌ استان کرمانشاه اساتید و هنرمندان شاخصی به عنوان شخصیت‌های برجسته در عرصه موسیقی، سینما، ادبیات و... به کشور تحویل داده و معدن استعدادهای فرهنگی و هنری است.
رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه با انتقاد شدید از عدم برخورداری آسان هنرمندان از سالن و اماکن فرهنگی استان در زمینه فعالیت هنری و فیلم‌سازی، گفت: شهر کرمانشاه با توجه به فقر فرهنگی و اقتصادی نیاز به استفاده از مراکز و امکان رایگان برای فعالیت‌های هنری دارد و بخش خصوصی توانایی تامین تجهیزات و قابلیت خدمات‌دهی مناسب را ندارد.
این مسؤول با تاکید به اعتراض هنرمندان عرصه فیلم‌سازی به تصمیم هیأت دولت در زمینه خصوصی‌سازی بخش‌های فرهنگی، بیان کرد: همه هنرمندان نسبت به این مسئله معترض‌ و معتقدند که خصوصی‌سازی در کار فرهنگی جایز نیست و مانع توسعه فرهنگی است.
به گفته این مسؤول، اماکن و سالن‌های شهر باید برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری به‌صورت رایگان و با تجهیزات بهتری در اختیار علاقمندان عرصه هنر قرار بگیرد.
رضایی ضمن تجلیل از تلاش و فعالیت‌های هنرمندان عرصه فیلم‌سازی به ویژه «لقمان خالدی» که به عنوان فیلم‌ساز برجسته کشور که از دل انجمن سینما جوان کرمانشاه رشد یافته است، افزود: استان کرمانشاه پتانسیل‌های خوبی در زمینه فیلم‌سازی دارد و کسب عناوین برتر ملی و بین‌المللی این هنرمندان گواه استعدادهای خلاق در کرمانشاه است و باید مسؤولان حمایت بیشتری از این سرمایه‌های فرهنگی به عمل بیاورند.
وی ادامه داد: هنرمندان جوان عرصه فیلم‌سازی طی دوره آموزشی هفت ماهه تجارب بسیاری آموختند و به همراه فعالان در این زمینه، رتبه و عناوین کشوری و ملی کسب کرده‌اند و روز گذشته در مراسم روز ملی سینما با حضور مسؤولان استانی و هنرمندان شایسته نیز تجلیل شدند.
رضایی با بیان اینکه بیش از 34 نفر از فعالان عرصه سینما با دریافت لوح تقدیر از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینما جوان کرمانشاه در مراسم روز ملی سینما تجلیل شدند، گفت: از جمله این هنرمندان می‌توان به «لقمان خالدی»،‌«سامان آرمان‌پور»،‌«امین سلیمی»،‌«کیوان شمشیر‌بیگی»، «‌سعید احمدیان»، «شمس وفایی» و... که در فیلم 100، جایزه تندیس فیلم کودک،‌ جشنواره ملی سینما، جشنواره سلامت و... عناوین برتری را کسب کرده‌اند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار