فرماندار گیلانغرب:
فرماندار گیلانغرب از مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مشجر این شهرستان خبر داد و گفت: در جریان این آتش سوزی 80 هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه کن کبود دهستان چله در بخش مرکزی گیلانغرب در آتش سوخت.
کد خبر: ۲۹۷۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۳ 17 September 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا؛کرم محمدی زمان وقوع این آتش سوزی را ساعت 14 پنجشنبه ذکر کرد و افزود: سر انجام پس از هفت ساعت تلاش بی وقفه، این آتش سوزی ساعت 21 امشب مهار شد.وی ارزش ریالی خسارت وارده ناشی از وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع مشجر گیلانغرب را چهار میلیارد ریال و علت این حادثه را نیز عامل انسانی ذکر کرد.
وی اظهار داشت: بلافاصله پس از وقوع آتش سوزی، دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان به همراه تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز در کنار نیروهای مردمی به محل حادثه اعزام شدند و مشغول اطفای حریق هستند. 
وی بیان کرد: به علت وزش باد و وجود کنده های چوب نیمه سوخته، احتمال شعله ور شدن دوباره آتش در جنگل ها و مراتع مشجر گیلانغرب وجود دارد. از ابتدای امسال تاکنون 16 فقره آتش سوزی در جنگل ها و مراتع گیلانغرب به قوع پیوست که در اثر آن بیش از 280هکتار از جنگل ها و مراتع این شهرستان طعمه حریق شد و بیش از 11 میلیارد ریال خسارت به بار آورد. 
تنها طی دو مرحله آتش سوزی، 150 هکتار از جنگل ها و مراتع منطقه گلین از توابع شهرستان گیلانغرب در اواخر تیر و اوایل مرداد امسال در آتش سوخت. 
شهرستان گیلانغرب 175 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد که 75 هزار هکتار آن جنگل و بقیه مرتع و نیزار است. 
گیلانغرب با بیش از 72 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار