شهیدی که تاکنون به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اراک آرمیده بود و به تازگی هویت وی مشخص شده، شهید "علی امینی" ۱۶ساله و اهل "خوراسگان" اصفهان است.
کد خبر: ۲۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹ 05 February 2015

نماینده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در استان مرکزی گفت: شهیدی که تاکنون به‌عنوان شهید گمنام در دانشگاه آزاد اراک آرمیده بود و به تازگی هویت وی مشخص شده، شهید "علی امینی" ۱۶ساله و اهل "خوراسگان" اصفهان است.

علی جلالی فراهانی بااعلام آخرین جزییات شناسایی شهید امینی و نیز برنامه‌های حضور پدر و مادر این شهید در اراک، به آخرین وضعیت مفقودین استان پرداخت و بااشاره به شناسایی هویت شهید امینی اظهار داشت: در سال 1384 3شهید گمنام در دانشگاه آزاداسلامی اراک تشییع و تدفین شدند که امروز براساس آزمایش هایDNAانجام گرفته مشخص شده شهید علی امینی از شهدای استان اصفهان و اهل بخش خوراسگان بوده است.

وی افزود: شهید امینی دارای کد بنیاد شهید 672119 و کدDNAبه شماره 2142 بوده که اکنون هویت وی مشخص شده و نیز پدر و مادر بزرگوار این شهید نیز در قید حیات بوده و 19بهمن و همزمان با نهمین سال تدفین شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک به شهراراک سفر می‌کنند.

جلالی فراهانی تصریح کرد: شهید امینی متولد 1351 و اعزامی از یگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و لشگر 14 امام حسین(ع) اصفهان است که در عملیات والفجر8 و منطقه عملیاتی فاو به شهادت رسیده است.

نماینده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در استان مرکزی خاطرنشان کرد: شهید امینی در تاریخ 20اسفندماه64 مفقود شده است که در 5آبان 84 نیز پیکر مطهر وی بعنوان شهید گمنام تفحص شده و در 18بهمن ماه همان سال در دانشگاه آزاد اسلامی اراک به خاک سپرده شده است.

وی افزود: با بررسی و آزمایش هایDNAانجام گرفته هویت این شهید 16ساله اصفهانی مشخص شده که استان مرکزی و مردم شهید پرور اراک در روز 19 بهمن ماه میزبان خانواده معظم این شهید هستند که البته ماندن یا انتقال این شهید به اصفهان نظر به تصمیم خانواده وی دارد.

*** 262شهید مفقودالاثر استان مرکزی

نماینده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در استان مرکزی بااشاره به آخرین وضعیت مفقودین استان مرکزی گفت: استان مرکزی هم اینک 262شهید مفقودالاثر دارد که از سه یگان نظامی ارتش، سپاه و نیروی انتظامی به مناطق عملیاتی اعزام شده اند.

وی افزود:شهر اراک با داشتن 121 مفقودالاثر بیشترین آمار شهید مفقود استان را داشته است.

جلالی فراهانی به آمار تفکیکی شهر اراک اشاره و تصریح کرد: در شهر اراک 53 شهیدمفقود ارتشی بوده که 1شهید مفقود از کادر ارتش و 52نفر نیز از سربازان هستند، سپاه پاسداران نیز دارای 66مفقود بوده که 12نیروی کادر، 7نیروی سرباز و 47نیروی بسیج مفقود دارد، نیروی انتظامی نیز 2مفقود داشته که هر 2 نیز از پرسنل کادر نیروی انتظامی هستند.

وی افزود: در شهر ساوه 52 شهید مفقودالاثر وجود دارد که 23 نیروی سرباز شهیدمفقود مربوط به ارتش بوده، سپاه پاسداران نیز دارای 28مفقود بوده که 14نیروی کادر، 2نیروی سرباز و 12نیروی بسیج مفقود دارد، نیروی انتظامی نیز 1مفقود داشته که از پرسنل کادر نیروی انتظامی هستند.

نماینده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در استان مرکزی بااشاره به آمار شهدای گمنام در زادگاه حضرت امام روح الله(ره) شهر خمین گفت: در شهر خمین 23 شهیدمفقود وجود دارد که 12نفر از این مفقودین مربوط به سربازان ارتش هستند، سپاه پاسداران نیز دارای 10مفقود بوده که 2نیروی کادر و 8نیروی بسیج مفقود دارد، نیروی انتظامی نیز 2مفقود از پرسنل کادر نیروی انتظامی داراست.

جلالی فراهانی افزود: محلات 12شهید مفقود شامل 6مفقود از یگان ارتش و 6مفقود از بسیج سپاه پاسداران، دلیجان 5شهید مفقود هستند.

وی افزود: این آمار در تفرش شامل 5شهید مفقود و در آشتیان 10شهید مفقود الاثر است که از کادر، سرباز 3یگان ارتش، سپاه و نیروی انتظامی بوده‌اند.

نماینده کمیته تفحص ستاد کل نیروهای مسلح در استان مرکزی بااشاره به شهدای بازگشتی و تفحص شده استان که در جریان تفحص پیکر آنها تفحص شده و برگشته است گفت: اراک، شازند و آشتیان 332 شهید، خمین 141شهید، ساوه 27شهید، محلات 16شهید، دلیجان 16شهید، زرندیه 11شهید، تفرش 8شهید تفحص شده دارند.

وی افزود: بطور کل و در مجموع شهدای بازگشتی تفحص شده در استان مرکزی به آمار 551 نفر شهید می‌رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار