کد خبر: ۲۹۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰ 20 September 2016


رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور اداره کل دامپزشکی البرز از آغاز طرح ملی مراقبت از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان این استان در سال جاری خبر داد.

هوشنگ شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج با اشاره به تغییرات آب و هوایی، ورود به فصول سرد سال و آغاز مهاجرت پرندگان گفت: در فاز اول این طرح که از تاریخ بیست و هفتم شهریورماه آغاز شده است پرندگان موجود در واحدهای باغ پرندگان، باغ‌وحش‌ها و بازارچه‌های عرضه پرندگان زنده استان به مدت یک هفته نمونه‌برداری می‌شوند.

وی تأکید کرد: در این راستا و با انجام نمونه‌برداری‌های خون، پرندگان به منظور آزمایشات سرمی و مولکولی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند.

ابن مسؤول با اشاره به اینکه فازهای دوم و سوم این طرح نیز تا پایان مهر ماه سال‌جاری ادامه می‌یابد،‌ خاطرنشان کرد: مرغداری‌ها و واحدهای پرورش سایر ماکیان صنعتی و طیور بومی موجود در روستاهای استان نیز از نظر بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با روش‌های فوق‌الذکر مورد پایش و بررسی قرار می‌گیرند از مرغداران خواست ضمن همکاری لازم با کارشناسان بهداشت طیور در زمینه نمونه‌برداری و اقدامات مراقبتی، هرگونه تلفات غیرمتعارف و یا افت تولید حین پرورش را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوطه گزارش کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار