بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، حمله هوایی جنگنده های ائتلاف سعودی به منازل مسکونی در شهر بندری الحدیده یمن را که 30 کشته بر جا گذاشت، محکوم کرد.
کد خبر: ۳۰۰۵۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱ 23 September 2016
بر اساس گزارش روز جمعه ی خبرگزاری رویترز از صنعا، بان کی مون گفت که حملات به مناطق متعلق به غیرنظامیان در یمن از ماه ژوئیه (تیر ماه) افزایش یافته است. 
جنگنده های ائتلاف سعودی روز چهارشنبه یک منطقه مسکونی در شهر بندری الحدیده یمن را بمباران کردند. 
در جریان این حملات، یک منزل مسکونی در منطقه ای با جمعیت کارگری هدف قرار گرفت. 
در همین حال، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای ضمن محکوم کردن این حملات، گفت که دهها نفر شامل زن و کودک در جریان آن کشته و زخمی شدند.
حملات روز چهارشنبه، تازه ترین سری از حملات ائتلاف سعودی بود که در جریان آن مدارس، بیمارستان ها، بازارها و منازل مسکونی هدف قرار گرفته است. 
سسیل پوئولی سخنگوی کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل گفت که مناطق متعلق به غیرنظامیان در یمن در ماه اوت (مرداد ماه) دستکم 41 بار هدف قرار گرفت و در جریان آن یکصد و 80 غیرنظامی کشته شدند که این رقم، 40 درصد بیش از آمار تلفات از ماه ژوئیه (تیر ماه) بود. 
وی افزود: ما با نگرانی فراوان، افزایش قابل توجه تلفات غیرنظامیان از زمان توقف مذاکرات صلح یمن را مورد توجه قرار می دهیم و خواستار تشکیل یک کمیته حقیقت یاب بین المللی و مستقل برای بررسی مساله کشته شدن غیرنظامیان در یمن هستیم. 
ائتلاف سعودی که تجاوز به یمن را از مارس سال گذشته میلادی آغاز کرد، با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از گزارش های مربوط به تلفات غیرنظامیان در شهر الحدیده آگاه است. 
براساس این گزارش، مذاکرات صلح یمن که ماه گذشته با میانجیگری سازمان ملل در کویت برگزار شد تا به جنگ و خونریزی در یمن پایان دهد، بی نتیجه ماند و از آن زمان به بعد، درگیری ها در این کشور جنگ زده از سر گرفته شد.
برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرده است که قریب به نیمی از 22 استان یمن در نتیجه جنگ، در آستانه قحطی قرار دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار