کد خبر: ۳۰۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 24 September 2016


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تأکید بر عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی گفت: سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمود واعظی ظهر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در استانداری البرز برگزار شد یکی از مهم‌ترین راهکارهای رسیدن به توسعه اقتصادی را عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و بیان داشت: دولت نیز برای تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات لازم را انجام داده است.

وی ادامه داد: همه مسؤولان باید اقتصاد مقاومتی را باور داشته باشند و تمام تلاش خود را برای دستیابی به اقتصاد مقاومتی انجام دهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که از سوی معاون اول رئیس جمهور به عنوان جانشین رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز معرفی شده است، در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه باید با عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در اقتصاد کشور به نتیجه مطلوب برسیم خاطرنشان کرد: با توجه به آمار موجود در زمینه اقتصاد مقاومتی در البرز اقدامات مؤثری انجام شده و این استان نسبت به سایر استان‌ها متمایز عمل کرده است.

واعظی با اشاره به اقدامات مثبت و مؤثر البرز در راستای رفع موانع تولید در این استان تصریح کرد: یکی از راهکارهای رسیدن به اقتصاد مقاومتی توجه به تولید و رفع موانع آن است.

وی افزود: در این راستا استان البرز با فعال کردن ستاد رفع موانع تولید گفت: در این زمینه تاکنون اقدامات مناسبی از سوی مسؤولان صورت گرفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تأکید کرد: در این راستا تیمی برای پیگیری امور در بخش اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است که در این زمینه نمایندگان مجلس نیز باید یاری‌رسان باشند.

واعظی با اشاره به اینکه برنامه‌های ارائه شده در زمینه اقتصاد مقاومتی در استان البرز بسیار مشخص است، گفت: باید برای تحقق اهداف مورد نظر از تمام توان و ظرفیت‌های موجود در استان بهره گرفت و از توانمندی‌های مدیران موفق نیز استفاده کرد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود یکی از مهم‌ترین مشکلات در استان البرز را کمبود آب عنوان کرد و افزود: عمده‌ترین مشکل استان البرز تأمین آب شرب برای مصارف مختلف از جمله کشاورزی و صنعتی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به یکی از ظرفیت‌های مهم استان البرز اشاره کرد و بیان داشت: وجود فرودگاه پیام در استان البرز به عنوان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی در استان البرز باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

واعظی ادامه داد: هم‌اکنون با یک شرکت سنگاپوری به منظور برای توسعه فرودگاه پیام در حال مذاکره هستیم که امیدواریم توفیقات لازم حاصل شود.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه پیام علاوه بر صرفه اقتصادی می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی را در توسعه اشتغال داشته باشد، افزود: باید از توانمندی‌های فرودگاه پیام در زمینه‌های مختلف اقتصادی و اشتغال استفاده کرده تا شاهد تحولات لازم در این خصوص باشیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از واگذاری فاز دوم فرودگاه پیام خبر داد و گفت: این فرودگاه در کنار منطقه اقتصادی می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی را در توسعه اشتغال داشته باشد.

واعظی با اشاره به مذاکره با شرکت سنگاپوری ادامه داد: این شرکت طرحی را برای توسعه اقتصادی و اشتغال می‌دهد که در صورت توافق این طرح در این منطقه اجرایی خواهد شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار