معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران گفت که ناپایداری جوی استان تا پایان هفته جاری ادامه دارد و از چهارشنبه شب تندباد در استان وزیدن خواهد گرفت .
کد خبر: ۳۰۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰ 26 September 2016
احمد اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی ، هوای امروز مازندران نیمه ابری و در بعضی از ساعت با افزایش ابر همراه است.
وی گفت که امروز در گرم ترین زمان دمای هوای مرکز استان به 27 درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.
 
وی وضعیت هوای روز سه شنبه استان مازندران را صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر با رشد ابر ، وزش باد ، رگبار پراکنده و رعدو برق پیش بینی کرد.
اسدی گفت که هوای روز چهارشنبه این هفته استان صاف تا نیمه ابری پیش بینی می شود و از شب با نفوذ سامانه بارشی ، ابتدا باد شدید وزیدن می گیرد و سپس رگبار پراکنده به همراه رعد و برق شروع خواهد شد .
معاون پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از کاهش حدود چهار درجه ای دمای هوا در روز پنجشنبه هفته جاری خبر داد و بیان داشت : هوای آخرین روز این هفته استان ابری ، همراه با وزش باد و بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود.
 
وی پیش بینی کرد که دمای هوای ساری در روز پنجشنبه این هفته با سه درجه کاهش نسبت به امروز در گرمترین ساعات تا 23 درجه در نوسان خواهد بود .
اسدی گفت : در روز جمعه این هفته از ناپایداری هوا کاسته شده و از جمعه شب سامانه جدید ناپایداری وارد استان می شود.
بارندگی های پراکنده 2 روز اخیر در مازندران کلزاکاران استان را که مشغول شخم و شیار و کاشت بذر هستند ، شحال کرد.
 
همچنین زمین های شالیزاری که دوباره کشت شده و درمرحله خوشه بندی قرار دارد ، بارش به هنگام و مفید بوده است.
بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی مازندران حدود 35 هزار هکتار از زمین های شالیزاری استان دوباره نشا شده و بیش از 60 هزار هکتار نیز به صورت پرورش ساقه شالی ' رتون ' در حال بارآوری است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار