معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هیچ موردی از مرگ و میر مادران باردار در استان ثبت نشده گفت: بسیاری از اقدامات در راستای تحقق این امر در بیمارستانهای دارای بخش زایمان انجام شد.
کد خبر: ۳۰۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹ 02 October 2016
به گزارش تابناک یزد،علی دهقان در همایش ارتقای سلامت مادران استان، ترویج زایمان طبیعی، راه اندازی بخش مادران پرخطر در بیمارستانها و مقیم شدن متخصصان زنان را از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش و حذف مرگ و میر مادران بیان کرد.
وی اظهار کرد: تشکیل کد فوریت مامایی در بیمارستانهای دارای بخش زایمان، معرفی پزشک معین برای بیمارستانهای شهرستانها و فعال سازی ستاد هدایت برای پیگیریهای مورد نیاز از دیگر اقدامات است.
دهقان با بیان اینکه در شش ماهه سالجاری 13 هزار و 718 نوزاد در استان متولد شدند خاطر نشان کرد: در این زمینه دو هزار و 261 مادر پرخطر به مراکز بهداشتی معرفی که از این تعداد 328مورد در مراکز درمانی بستری شدند.
رییس اداره مامایی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی کشور وجود اساتید پیشکسوت و سهیم شدن بخش خصوصی استان در ریسک زایمانهای پرخطر را از ویژگی منحصر بفرد پزشکی استان یزد بیان کرد.
دکتر فرح بابایی گفت: شاه بیت ارتقای سلامت مادر و نوزاد، فعالیت تیمی و پایش وضعیت مادرو نوزد از ابتدای بارداری تا تولد نوزاد است که این امر در بیمارستانهای استان یزد بخوبی مشهود است.
در این همایش از اعضای تیم هدایت و پیگیری مرگ و میر مادر در بیمارستاهای یزد و شهرستان های استان تجلیل شد.
هم اکنون 14 بیمارستان دولتی در استان یزد زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی می باشد که از این تعداد 9 بیمارستان دارای بخش زنان و زایمان است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار